Gå til innhold

problemer med spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjemmebygd pc..radeon 9600 xt 512 ddr helt greit hovedkort å amd athlon xp 2600++

når jeg spiller et spill..uansett spill. så etter bare noen få minutter så går han ut av spillet. :mad: .. det er ikke på samme plass ellerno men han bare går ut :ermm:

det kommer ikkeno feilmeldinger opp eller noe..spillet vill bare ikke spilles :(

Noen forslag til svar på dette setter jeg stor pris på

Mvh Christian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en powersave funksjon som settes i gang?

Skal du ha hjelp så bør du komme med ALL informasjone du kan, aldri utelat hovedkortet ditt i jaffal! Hva skal vi skjønne med prossessoren din når vi ikke vet hvilket hovedkort det sitter på? Og hva med hvordan RAM'en din funker? Det kommer jo også an på hovedkortet...

Skrevet

Det kan jo være så mye forskjellig..

Vi starter med det simpleste...

- Hvordan er temperaturen inni pc'n? Får skjermkortet nok kjøling? Hva er tempen på prosessoren? (Sjekk rett etter et spill kræsjer).

- Bruker du nyeste drivere? Hvilke? Catalyst eller Omega?

- Har du oppdatert chipset-driverne for hovedkortet?

- Hvilken BIOS versjon har du og hvilket hovedkort og modellnr er det?

- Sjekk at skjermkortet sitter ordentlig på plass.

- Sjekk at kabler, skruer osv sitter der de skal og at ingenting "kommer borti" andre ting.

- Hvilken strømforsyning har du? Hvor mange Watt?

- Nøyaktig hvilke spill er det snakk om? Noen spill kan ha bugs med enkelte drivere/skjermkort (9600XT er inget unntak, har en slik selv).

Skrevet

JEG HAR ET Asus A7V600-X Hovedkort Socket A DDR KT600, SATA, ATA133, ATX, LAN, Raid, LYD Hovedkort

rammen min er 400 mhz 512 ddr

jeg har sjekket tempen å den er på 52 grader..så det burde ikke være det..

men jeg har klokket pcen å nå har jeg satt den på det normale..så håper jeg på at det funker..den har ikke klikket hittil..har prøvd uten klokking i et par dager nå å det har enda ikke skjedd...så jeg tror det var det..takk skal dere ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...