Gå til innhold

Hvilken teknikk er brukt i dette PS bildet?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trengte en mal for pre-perforert CD-cover (Versatile CD Jewel Case Insert BMJ002) og fikk tak i denne Phosothop-malen ved et søk på Google. Den inneholder to felter man kan legge bilder inn i. Det funker veldig greit - bare å ta inn bildet man vil ha på CD-coveret og legge det i et nytt layer.

Kan noen forklare meg hvilken teknikk som er brukt for å sikre at nye "layers" bare synes innenfor de to feltene og ikke i områdene rundt?

Mitt problem er at jeg må justere feltene noen millimeter for å få det til å passe med skriveren. Noen forslag på hvordan jeg skal gjøre det?

 

Edit: Har rettet linken nå - tror jeg...

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dykkern, du må ikke legge ut ei psd-fil, men ei jpg-fil.

Når du trykker på lenka, ber den om at du åpner fila i Photoshop, og det er ikke alle som har.

 

Ved å høyreklikke på lenka, kan du alltids velge "Lagre mål som..." og legge den på disken din.

 

Fila inneholder ikke et bilde, men to rosa kvadrater på hvit bakgrunn.

Lenke til kommentar
Dykkern, du må ikke legge ut ei psd-fil, men ei jpg-fil.

Når du trykker på lenka, ber den om at du åpner fila i Photoshop, og det er ikke alle som har.

 

Ved å høyreklikke på lenka, kan du alltids velge "Lagre mål som..." og legge den på disken din.

 

Fila inneholder ikke et bilde, men to rosa kvadrater på hvit bakgrunn.

Vel, hele ideen med å legge ut en PSD-fil er jo nettopp at de som bruker/kan Photoshop kan hjelpe meg.

Men det var ikke noe sjakktrekk å legge inn feil type "backslash" i linken min slik at dere ikke fikk åpnet den. Nå er linken rettet (bare klikk på linken i det første innlegget mitt igjen) og bør kunne la seg åpne.

 

Jeg trenger fortsatt hjelp....

Lenke til kommentar
Hæ, nå tror jeg du har smakt på julebrygget for tidlig....

tonviktor,

Ja jeg har smakt på julebrygget alt for tidlig. Riktignok forrige helg, men det må tydeligvis sitte i kroppen enda... Dette var smått flaut. Du hadde helt rett.

Stemmer det at det som er gjort her er å lage et tomt layer som deretter har fått en hvit bord/kant svarende til de områdene som ikke skal printes? På den måten ser man ikke gjennom det hvite - kun områdene som er markert som "sjakkbrett"?

 

Og - jeg skal trappe ned inntaket av julebrygg for å unngå å spre feilaktige påstander i fremtiden...... :cry:

Lenke til kommentar
Stemmer det at det som er gjort her er å lage et tomt layer som deretter har fått en hvit bord/kant svarende til de områdene som ikke skal printes? På den måten ser man ikke gjennom det hvite - kun områdene som er markert som "sjakkbrett"?

 

Det fungerer på den måten du beskriv, men det er mange måtar å lage laget med det kvite område som fungerer som "ramme". Du kan f.eks. lage eit nytt lag som er heildekka kvitt og så fjerne område du vil at skal syne frå underliggande lag. Dette vil nok vere ein del enklare, men sjølvsagt ikkje sikkert det er gjort slik heller. Uansett, resultatet er det same :yes:

 

Berre du ikkje drikk opp julebrygget før jul er alt vel :D

Lenke til kommentar
Hæ, nå tror jeg du har smakt på julebrygget for tidlig....

tonviktor,

Ja jeg har smakt på julebrygget alt for tidlig. Riktignok forrige helg, men det må tydeligvis sitte i kroppen enda... Dette var smått flaut. Du hadde helt rett.

Stemmer det at det som er gjort her er å lage et tomt layer som deretter har fått en hvit bord/kant svarende til de områdene som ikke skal printes? På den måten ser man ikke gjennom det hvite - kun områdene som er markert som "sjakkbrett"?

 

Og - jeg skal trappe ned inntaket av julebrygg for å unngå å spre feilaktige påstander i fremtiden...... :cry:

Hehe, God jul! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...