sNiPeR dUdE Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 (endret) Hei folks! Har satt opp et lokalt nettverk med brodern, begge får internett, men jeg finner bare maskinen hans, han finner ikke min! jeg får pinge han, men når han prøver å pinge meg, får han bare "forespørsel avbruttt" vi har begge Windows XP home. Noen kloke hoder der ute, som vet hva som kan hjelpe?? Endret 10. desember 2004 av sNiPeR dUdE
sNiPeR dUdE Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 en annen ting som jeg fat ut, som er snodig, er han får pinget seg selv, men det får ikke jeg! eh, det skal vel ikke være sånn?
ManagHead Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Sikker på at kabelen deres er i orden og at den ikke er for lang?
sNiPeR dUdE Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 tror den skal være i orden, brukte den for ikke lenge siden den er vel ca 7,5 m lang, det burde vel ikke være for langt.. merkelig dette her!
pekka Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Sikker på at det en av dere ikke har en firewall på som blokkere nettverket ? Eksempel Windows Firewall osv.
skille Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Har du installert Servicepack 2? Den inneholder en firewall som vil sperre for slikt. Prøv å slå den av.. -Trond
luring1 Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Hvilken type pc har du? Har samme problem med en dellmaskin.
ostehøvel Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 samme problemet har jeg.. de andre to i mitt nettverk finner hverandre men ikke meg.. og jeg kan ikke finne dem, mne alle har internett.
sNiPeR dUdE Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 Jeg har ikke dell, jeg har Tundra, kjøpt av PSData i 2002. Har SP2 og ja, begge har det, men begge windows brannmurene er avslått. Jeg skal prøve med ip'r
veron Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Har satt opp et lokalt nettverk med brodern, begge får internett, men jeg finner bare maskinen hans, han finner ikke min! jeg får pinge han, men når han prøver å pinge meg, får han bare "forespørsel avbruttt" Dette tyder på at kabelen virker. Jeg tror det må være en brannmur som stopper ping, med prøv med \\ipadressen_til_pc2 i run.
skille Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Du sier windows firewall er slått av, bare for å være sikker, du har ikke no annen firewall programm som kjører på pc'n? -Trond
CastorFiber Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Hvordan har du egentlig koblet dette? Får dere IP fra ISP-en, eller har dere en router med DHCP? Har du fast IP- adresse? Hvis dere får IP fra ISP-en, kan du legge inn IPX på begge maskinene. Da vil maskinene finne hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå