Gå til innhold

Bærbar til rundt 9000


Kenney87

Anbefalte innlegg

Hei!

Ettersom vår bærbar gikk i stykker igår trenger vi en ny en. Tenkte på en rundt 9000 til 10 000. Har sett litt på utvalget og det er jo ganske mye... Lurer på om noen har noen bærbare og anbefale til rundt den prisklassen? Den skal helst ikke ha innebygd skjermkort men ellers har det ikke så mye og si på spesifikasjonene.

Takker for alle svar

 

 

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne er jo ganske fin for 9000 kr. eneste minus er skjermkortet da.

Men dvd brenner er jo fint :thumbup:

Tja, men har egentlig ikke så mye bruk for dvd brenner..føler liksom det er skjermkortet det står på. Ringte til netshop og de var tom for kabinetter til den pc'n de hadde så de kunne ikke levere før etter jul :( Skulle helst hatt den i neste uke

Lenke til kommentar

Ingen som vet om en 15,4 wxga til denne prisen? en kamerat skal ha pc...

 

Etter å ha brukt pc med widescreen i et halvt år har jeg endelig gjort meg opp en mening om saken: det er konge...

 

 

Edit: er jo litt lureri med den netshop pc'en dere anbefaler, den er uten operativsystem. Altså kan man legge på en tusenlapp for å sammenligne med tilsvarende pc'er...

 

For WXGA:

Fant en med integrert skjermkort

og en med skikkelig skjermkort

som var interressante, men den siste var jo litt dyr da...

 

Legg merke til at den første er månedens laptop på itavisen.no (som forøvrig ikke trenger å bety en dritt siden itavisen bare er svada)

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Ja det ble så jeg gikk for denne tilslutt hp-pavilion-notebook-zv5000-series_190x170.jpg En HP Pavilion zv5325EA

Den kosta 10900 men jeg falt pladask for den :love: Den har en herlig widescreen skjerm som er kjempegod og se på og den har også harman/kardon høytalere som har noe av den beste lyden jeg har hørt på en bærbar pc.

 

Noen specs :

Mobile AMD Athlon™ XP-M 3000+

Standardminne 256 MB (skal sette inn en 256 til snart)

Harddisk 40 GB

15,4” WXGA BrightView Widescreen TFT-skjerm Skjermoppløsning 1280x800

Skjermkort NVIDIA® GeForce™4 420 Go

Kombinert dvd+r/rw og cd-writer-stasjon

Endret av kskanoy
Lenke til kommentar

 

Edit: er jo litt lureri med den netshop pc'en dere anbefaler, den er uten operativsystem. Altså kan man legge på en tusenlapp for å sammenligne med tilsvarende pc'er...

 

kommer litt an på øyet som ser.. for noen JA, for andre NEI da legges heller den tusenlappen i øl på byen eller bedre maskinvare...

 

Og nå tenker jeg ikke automatisk på piratvare.. er en del opensource som faktisk kan måle seg med Windows i det aller meste (tenker ikke på stabilitet etc for da er det ofte MYYYE bedre, men altså brukervennlighet og kompatibilitet)

 

Dette er grunnen til at jeg ALDRI kommer til å kjøpe PC på f.eks elkjøp etc... MANGE bærbare som også utgår da de på død og liv skal leveres med et OS jeg ikke vil betale for.... En ting er forøvrig OS... en annen ting er jo ALT annet piss av programmer man skal ha med.. MAn betaler også for dette....

Endret av Gisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...