Momo Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Altså: Jeg har nettopp bygd en ny PC som funker som bare det. Helt til jeg skulle sette inne 1 stk Eicon diva ISDN modem, nå får jeg ikke slått maskinen av. Dvs, jeg får den slått av, men den starter bare av seg selv igjen. Sånn var det ikke før modemet ble satt inn. Noen anelser? Hovekortet er et MSI 651. Help!
enl Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 (endret) Mange hovedkort har WOR(Wake On Ring). Sjekk om dette er aktivert i BIOS. EDIT: Sorry..leste litt fort..leste modem...det kalles egentlig et ISDN adapter Endret 10. desember 2004 av enl
Momo Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 Det er er PCI kort, om det sier noe? Kanskje det kalles ISDN adapter. Men Wake on Ring gjelder fortsatt?
buskmann Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Wake on Ring får du når du får en innkommende (telefon)samtale på linja. Tviler på at det er det i dette tilfellet, sannsynligheten for at får en telefon akkurat når du slår av PC'en hver gang er minimal, med mindre PCen står plassert på NextGenTels kundesenter.
joebush Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 (endret) Det kan være noe feil med kortet i henhold til WOR-standarden. Slå den av for sikkerhetsskyld. Utover det kan du gjerne prøve et annet PCI-spor, evt. sette inn kortet på nytt (dårlig kontakt?). Endret 10. desember 2004 av joebush
ferik Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Enkleste rådet du kan følge egentlig er å slå av alt som får maskina til å skru seg på automatisk
Momo Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 It's alive! Det funker nå. Gikk inn i BIOS og kobla ut alt som hette wake on, og vips så kan den skrus av slik den skal. Takk for hjelpen. Ha en fortsatt glimrende dag. MoMo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå