bobafett Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Har 95 kataloger som skal zippes hver for seg. Nå gjør jeg det sånn at jeg høyreklikker på en katalog_1 og velger 'add to katalog_1.zip'. Så velger jeg neste osv. Dette tar lang tid. Hver katalog er mellom 60 og 260 MB. Dette kan enkelt gjøres i Linux, men har ikke Linux installert for øyeblikket. Er det mulig å batchkjøre dette i Windows??
bobafett Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Skrevet 13. desember 2004 ***en siste bump*** Har installert linux, så jeg regner med at dette skal gå greit. Hadde likevel vert greit å vite om dette kan gjøres i windows.
oaeide Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 (endret) hmm, jeg lurer på om du kan gjøre ved å legge alle i en rar katalog...vet at det går an i winrar, i hvertfall gjør det det med nedlastede filmer o.l. i rar format (fra dc) edit: fant ut at desse ofte har en slags indeks fil....tror den er .sfv elns... Endret 14. desember 2004 av oaeide
bobafett Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 hmm, jeg lurer på om du kan gjøre ved å legge alle i en rar katalog...vet at det går an i winrar, i hvertfall gjør det det med nedlastede filmer o.l. i rar format (fra dc) edit: fant ut at desse ofte har en slags indeks fil....tror den er .sfv elns... Tror jeg forstår hva du mener, men det er ikke det jeg er/var ute etter. Meningen var å zippe 95 kataloger hver for seg, ikke slå de sammen til en stor fil for så å splitte den. Hvis det var det du mente da.? Uansett så er zippingen utført i Linux. Hele operasjonen ble utført med én kommandolinje: find -type d -maxdepth 1 ! -name \. -exec zip -r {} {}/. \; Med takk til "burre" Det var egentlig noe lignende jeg var ute etter i Windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå