ways Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 snd_es18xx no such device lars@ubuntu:~ $ sudo modprobe snd-es18xx FATAL: Error inserting snd_es18xx (/lib/modules/2.6.8.1-3-386/kernel/sound/isa/snd-es18xx.ko): No such device har en gammel laptop (compaq armada 7380) med nesten fresht installert ubuntu (som fungerer ganske bra faktisk, lurer på om dette blir min nye distro (kanskje ikke på laptop ettersom det virker som om Suse har best laptop-strømsparing-support?)). anyway: lyd er eneste som ikke funker. får lastet modprobe snd-pcm-oss og snd-mixer-oss, men ikke ess18xx altså. tror dette er den jeg skal ha. merkelig nok fant jeg veldig lite om dette på nettet. vet at lydkortet er soundblasterkompatilbelt med ganske standard instillinger, men vet ikke hvor jeg setter disse (220, irq ...).
objorkum Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hmm, sjekk www.alsa-project.org SuSE har god straumstyringsfunksjonalitet ja.
Gronz Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Integrert lydkort? De kan være *veldig* vanskelige å få til å virke i enkelte distroer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå