Yois111 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hardware: Jeg har ett ASUS A8V Deluxe/WIFI-g (S939) der det er en SATA Raptor 36,7 GB, 2 IDE hd'er og 1 cd rom tilkoblet Problem: Hver gang jeg booter pc'en så må jeg inn i BIOS først for å sette raptoren som 1. boot device for ellers så klarer ikke pc'en å boote(har windows på raptor). Er lei av att BIOS ikke lagrer innstillingene jeg endrer.
Joe DiMaggio Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hardware:Jeg har ett ASUS A8V Deluxe/WIFI-g (S939) der det er en SATA Raptor 36,7 GB, 2 IDE hd'er og 1 cd rom tilkoblet Problem: Hver gang jeg booter pc'en så må jeg inn i BIOS først for å sette raptoren som 1. boot device for ellers så klarer ikke pc'en å boote(har windows på raptor). Er lei av att BIOS ikke lagrer innstillingene jeg endrer. Er det sånn ati ingen ting av det du gjør i bios blir lagret? Det var problemet med BIOSen til kameraten min også. Da installerte vi bare en ny en
Admin'c Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Da kan du sikkert flashe biosen fra windows somer det letteste og se om det hjelper den i å huske slikt. Hvis ikke så må du sjekke om klokkebatteriet på hovedkortet lever, men det skal ikke ha noe å si så lenge den får konstant strøm
meeg Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Bruker du siste BIOS versjon. Mulig det er en bug som er fikset i nyere BIOS. V. 1008 fra 01.11.2004 er siste.
Yois111 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Jeg har oppdatert BIOS med nyeste driver men har fremdeles problemer. Det eneste den ikke "husker" er att SATA disken skal være 1. boot device..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå