Gå til innhold

Er Casio Exilim Pro EX-P700 et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

har tenkt leenge, flere år nå faktisk, på å kjøpe digitalkamera.. Jeg har lest tester, surfet og forhørt meg men fortsatt ikke klart å finne et kamera som jeg føler jeg virkelig vil ha.. Det er nå på tide å ta grep!

så, jeg fant dette kameraet og lurer egentlig på om det er verdt pengene.. designen er flott og siden jeg ikke akkurat er noen proff fotograf, eller har så mye peiling hadde jeg vært veldig takknemlig for en objektiv tilbakemelding.

 

 

og dette er da kameraet

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302826...B5-9310F9408837

 

mvh Bernt

Endret av Bwery
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å si det aller først; jeg er ikke spesielt glad i Casio kameraer i det hele tatt... så min mening blir heller noe subjektiv. Vel, nok om det, let's get down to business!

 

Jeg har kun lest en review av kameraet, men der kom det meget bra ut. Det er DPreview som har testet det, og de er seriøse i bransjen. Les testen selv her!

Jeg synes faktisk ikke designet er spesielt pent, men smaken er som baken...

 

Hvis det er 7MP som er tingen for deg, ville jeg muligens ha vurdert Sony Cyber-shot DSC-P150 også. Mindre kamera, 7.2MP og billigere. Det har også fått bra tester. For prisforskjellen får du ett bra minnekort til Sony'en.

 

Hvis du legger på litt i pris, kan du også vurdere Canon Powershot G6. Også 7MP og er vel akkurat testet på akam. Se også på Powershot S70, som jeg synes er ett meget bra kamera (ja, jeg er Canon fantast... :roll: )

 

Men alikevel; basert på testen hos dpreview.com tror jeg ikke at Casio kameraet er noe dårlig kjøp i det hele tatt. Men hva jeg synes er alfa og omega, er å dra til en sjappe som har det, ta på det, beføl det (lol dette sporer jo av...), knips med det og se hva du synes. Jeg har aldri kjøpt ett digikam uten og ha befølt det og blitt intim med det... :p

Lenke til kommentar

takk for svar!

 

har leita etter flere tester som kan rettferdiggjøre et kjøp.

eineste andre testen jeg fant var itavisen's:

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1304790

 

Så, la oss si jeg ikke vil gå høyere i pris, men likevel vil ha rundt 7 mpixler. jeg tenner ikke på sony cybershot heller..

I tillegg har vi minnekort, noe som jeg ikke har peiling på, men har forstått man bør ha (iallefall til casioen, som har veldig lite i utgangspunktet). hvilke kort bør jeg kjøpe? hvor mye? hva er bra osv? hva er forskjellen på secure digital og multimedia card? litt hjelp på dette området hadde jeg vært ytterst takknemmelig for å få. :)

 

bottom line er iallefall at jeg sannsynligvis går for casioen, og om noen har kameraet så hadde jeg vært glad for litt feedback

 

edit: okay, har gjort litt research selv angående minnekort og funnet ut at mitt kamera støtter begge typer jeg nevnte. noe av spørsmålet står likevel fortsatt, dvs hva bør jeg kjøpe? 512? 1gb? 256?

Endret av Bwery
Lenke til kommentar

okay, ordren er sendt og jeg er veldig spent!

 

det ble casio ja, med kingston 512 sd minnebrikke.. kan poste mine erfaringer med kameraet når jeg får det. (siden her ikke finnes noe info om akkurat dette rundt om her.. )

 

handlet for den nette sum av 5190 kroner og tror dette skal bli bra!

Lenke til kommentar

Har du fått kameraet enda?

 

Jeg var innom ei sjappe idag som hadde kameraet. Så jeg prøvde det ut litt (selv om ekspeditøren begynte å bli stresset... butikken var full av julegalehandlende mennesker... :p ). Av det lille jeg fikk prøve, virker iallefall kameraet meget bra! Den de hadde, var også helt sølvfarget og ikke svart. Og faktisk syntes jeg kameraet var meget stilig IRL og i sølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...