vr Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Når jeg starter pc`en stopper den bootprosessen etter noen sekunder og kommer med følgende melding: "Hardwaremonitor found an error. Enter powersetup for details" Dette har jeg selvsagt gjort, uten å finne noe som løser problemet. Når jeg trykker F1 går den videre og pcen funker forøvrig som den skal. Hovedkortet er et Asus P4p. Noen som har et tips om hva som kan gjøres for å fikse problemet, slik at oppstartprosessen ikke avbrytes? mvh Vegard
Joe DiMaggio Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Når jeg starter pc`en stopper den bootprosessen etter noen sekunder og kommer med følgende melding: "Hardwaremonitor found an error. Enter powersetup for details" Dette har jeg selvsagt gjort, uten å finne noe som løser problemet. Når jeg trykker F1 går den videre og pcen funker forøvrig som den skal. Hovedkortet er et Asus P4p. Noen som har et tips om hva som kan gjøres for å fikse problemet, slik at oppstartprosessen ikke avbrytes? mvh Vegard Hvis du ikke har plugget CFAN i hovedkortet men rett i strøm kontakten så kan det hende at hovedkortet ditt reagerer på det. Da går du bare inn i Hardwaremonitoren og ignorerer speeden til CFAN. Det kan også være at tempraturmåleren er ustabil. det ser du lett hvis du gå inn på Hardwaremonitoren. Du kan også ignorere den men du bør jo følge med på på CPUen om den er varm, selv om det da blir problematisk. Endret 9. desember 2004 av Kronztad
vr Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Skrevet 16. desember 2004 Det er godt mulig at årsaken er som du beskriver. Jeg bygget maskinen selv, så det gikk muligens litt fort i svingene... Uansett. Problemet løste seg ved å velge ignore som du sa. Nå går oppstarten uten avbrudd. Får heller sjekke viftestatus med jevne mellomrom. Takk for hjelpen. Vegard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå