Gå til innhold

Acer 630.


Anbefalte innlegg

Har nå hatt min ACER 630 i 4 dager. Er MEGET godt fornøyd. Første bærbare jeg har hatt.

Liten lett og med nok kraft.

MEN i følge PS data skulle den ha innebygd tråløst nettverk. Nå viser det seg jo at PS data har solgt meg den modellen uten dette. Og senere har forandret infoen på sine sider om maskina. (Jeg er da så heldig og ha en utskrift av sida da jeg bestilte den)

Lurer på om noen har vært borti liknende saker. Hva kan jeg kreve av PS data? Tråløst var en av hovegrunnene til at jeg valgte denne modellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Infoen som var gitt anså jeg som den spesifikke maskinvaren.

Og i og med at de har tatt tråløst bort fra denne infoen må vel ps data også ha oppdaget at det kunne virke misvisende.

Skal snakke med de på mandag å høre hva de kan gjøre med saken.

Lenke til kommentar

Tilbudet fra selger er BINDENDE fra det blir framsatt (altså når det publiseres på nettsida)

 

Når du bestiller varen foreligger det en avtale som er bindende for begge parter og som ikke senere kan endres uten motpartens samtykke. Etter dette tidspunktet er det for sent å komme på bestemmelser eller vilkår som burde vært med i avtalen. Av denne grunn er nye vilkår i fakturaer og pakksedler, som det tidligere ikke er avtalt om, ikke noen del av avtalen, dette er dokumenter som selgeren sender etter at avtalen er bindende.

 

VEd tvil (som her) må man tolke avtalen etter noen avtalerettslige tolkningsprinsipper. Utgangspunktet for tolkningen er de utsagn partene har brukt i tilbudet, aksepten eller avtalen. Ordene skal tolkes objektivt på samme måte som lovtekster. Formålet er å finne frem til den alminnelige, språklig korrekte betydning av de ord og uttrykk som er brukt. Unntak gjøres bare dersom det er på det rene at begge parter har lagt en avvikende oppfatning til grunn, men i så fall vil det neppe oppstå tvist.

 

Det er dessuten et anerkjent tolkningsprinsipp at i tvilstilfellene bør avtalen tolkes mot de som burde uttrykt seg klarere og mot den som har utformet kontrakten

 

Mener du burde ha gode kort på hånda. Men som nevnt i tidligere innlegg er egentlig alt avhengig av hvordan tilbudet på sida er formulert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...