Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Frustert (!) ASUS wl500g + netopia = ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har problemer med å koble til pc’ene mine til internet (NGT) via min ASUS WL500G Trådløse Router. Vet det er smør på flesk med router på det trådløse nettverket mitt, når det er integrert i modemet, men…. sånn ble det nå bare…

Oppsettet er som følger:

1-2 bærbare pc’er med trådløst nettverkskort Dynamisk IP.

1 Stasjonær pc. Kabel. Dynamisk IP.

Windows XP Pro på alle maskiner.

Det går greit å koble seg vi kabel. Den trådløse oppkoblingen fungere derimot dårlig. Jeg finner nettverket på den bærbare pc'en, men oppkoblingen mot det havarerer. Det går heller ikke an å "reparere nettverkstilkoblingen". :wallbash:

En annen underfundighet er at windows finner to trådløse nettverk: "default" (har ikke så god fantasi nei...) og Standard. Ingen av dem kommer fra naboen, da begge forsvinner om jeg trekker ut kontakten til den trådløse routeren.

:no:

Håper noen kan hjelpe meg. Det går litt for mange nattetimer med til å konfigurere denne j....skapen :sleep:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forsøkt med ny firmware og ALLE innstillingene på routeren. Nå finner ikke den bærbare pc'en noe nett i det hele tatt. Har vært på routerens reset knap 5-6 ganger. Nytter ikke! NOEN MED MER KUNNSKAP HEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!?!!?!?!

Skrevet

Vet at dette ikke hjelper deg, men har akkurat fått samme problem selv..har trykket på reset knappen et par ganger, og da sier manualen at ssid skal være default, men hos meg så heter den det samme som før resten..jeg kommer heller ikke inn på den med kabel..

Skrevet

Prøv å sett opp ruteren med KABEL tilkobling først. uten sikkerhet osv. så kan du koble til de bærbare og sjekke om du finner den starsjonere. Derreter kan du koble til NGT routeren, og disable dhcp på ASUS'en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...