Gå til innhold

modifisering av GF4 -> Quadro4 - noen som har prøvd dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kortet blir ikke bedre av å modifisere det.

og skal du ha Quadro fordi du trenger det, til f.eks. CAD så burde du kjøpe et rent Quadro kort.

Det er jo tross alt en grunn til at De har Quadro og Geforce separat.

Jeg aner ikke om du driver med vanlig spilling, Computer Asisted Design (CAD) eller lignende.

Men en ting er sikkert; vet du ikke om du trenger det, så trenger du det garantert ikke.

Jeg også har lyst på et Quadro kort, men for meg så Holder det med et Geforce.

Og det skulle holde for deg også, det virker so om du bare har lyst på det fordi det er dyrt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 19:38, Zitoz skrev:

Kortet blir ikke bedre av å modifisere det.

og skal du ha Quadro fordi du trenger det, til f.eks. CAD så burde du kjøpe et rent Quadro kort.

Det er jo tross alt en grunn til at De har Quadro og Geforce separat.


Det blir bedre av å modifisere, men det blir ikke et fullkomment Quadro-kort for å si det slik. Du unlocker visse funksjoner som har stor betydning i CAD/3d-animasjons-programmer. Men et ekte Quadro-kort har vel bl.a. høyere kvalitet på minne, og kan dermed kjører høyere klokkefrekvens.

 

Grunnen til at de har to separate produktlinjer skyldes selvsagt også økonomi. "Proffene" er villige til å betale mer enn gamere.

 

Kul PC forresten!

 

Men min er bedre :grin:

 

Trenger ikke modde kabinettet heller for det er så fett fra før.

_________________

Slutt å si 2d-kvalitet, folkens! Det heter bildekvalitet :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-06-01 20:49 ]

Lenke til kommentar

Jeg driver med 3d-design, så jeg er faktisk klar over hva som unlockes av features når du modder kortet på denne måten. Et Nvidia Quadro 4 GLX900 kort er helt identisk med et Geforce 4 Ti 4600, om du ser bort fra klokkehastighet og ramkvalitet. De OGL extentions som unlockes har betyding for ytelsen på flere av de programmene jeg har tenkt å bruke kortet med (A|W Maya bla.). Kortet skal brukes til arbeid, ikke spill.

Det med klokkehastighet og ramkvalitet på Quadro4 kortene kan omgåes delvis ved å overklokke GPUen samt RAM, og å kjøle ned RAM slik at den klarer den økte klokkehastigheten. Få er klar over hva som EGENTLIG er forskjellen mellom Geforce 4 kortene, men om man leser artikkelen jeg viste til over litt bedre, ser man det lett.

Jeg er ute etter folk som faktisk har prøvd dette, ikke folk som skal irettesette "newbies". :smile:

Til slutt kan jeg nevne at dette har blitt gjort med alle kort i Geforce familien, med og uten hardware modifisering. Ta et søk på "softquadro" på nettet.

 

[ Denne Melding var redigert av: xcess på 2002-06-01 22:42 ]

Lenke til kommentar

Da er det jo en helt annen ting.

Og nei, jeg har ikke gjort det selv. har bare ikke hatt behov for det.

Men du vet tydeligvis mer om dette en det jeg gjør, så prøv den software modifikasjonen du refererer til.

 

Og MrA| , jeg tenkte jeg skulle ta denne "Braggingen" opp til et nytt (Maximum) nivå, er selv veldig lei av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...