Gå til innhold

Bildebehandling i Java?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei, jeg har nettopp startet med java og holler på å leke meg med bilder, og har nå gått tom for funksjoner å lage. Lurer og på om det er noen andre som har laget noe lignende.

Å om noen har en fiks ide om hvordan jeg kan lage til multi line blurr?

Lurer også på om noen har noen funksjoner jeg kunne prøvt å lage.

 

mvh Kriss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har en funksjon for å blurre og for å ta en blur med større radius en en, men denne metoden min virker ikke skikkelig med radius over 4. Etter dette ser det ikke ut som om bildet har blitt blurra.

Blurren min trekker sammen gj av rgb av pixlene rundt og setter dette på pixelen i midten. (som et kors).

 

Takker for svar, tror du fikk meg til å tenke ut en metode for å ordne multiblurren min :yes:

 

Noen som kommer på flere metoder jeg kan prøve ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Codo, jeg har lest litt om JAI grunnen til at jeg ikke bruker dette nå er at jeg gjerne vil se om jeg klarer å lage desse funksjonene selv, jeg og en kompis satt i 5 timer i går å lekte med dette.

Det blir artigere å kode når du prøver å lage funksjonene selv, og i tillegg når du prøver å se hvem som klarer dette først. (Vil tro du lærer litt mer og, selv om funksjonene som allerede er laget er raskere og bedre)

 

Skal prøve litt JAI etter at jeg ikke klarer å lage flere funksjoner selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...