ebzter Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg må ha meg et trådløst nettverk innen kort tid. Per i dag har jeg et modem med innebygd router fra NGT. Netopia 3351 heter det. Hva slags utstyr trenger jeg da for at to stasjonære pc'er skal dele nett og fungere i nettverk? Holder det med et såkalt "trådløst aksesspunkt" eller trenger jeg en "trådløs router"? Jeg har planer om å bruke NGT-routeren fremdeles, så tenkte å koble denne til det trådløse aksesspunktet/routeren. Gi gjerne noen anbefalinger, men det rekker i massevis å bare forklare meg hva jeg trenger. Helst hvorfor også. Takk for evt. hjelp. -ebzter.
dan99 Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Det vil her være best med et aksesspunkt, da to rutere som regel ikke går bra sammen.
ebzter Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Det vil her være best med et aksesspunkt, da to rutere som regel ikke går bra sammen. Og det vil da være uproblematisk å dele internett?
ebzter Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Er denne passende for meg ? Linksys Trådløst Aksesspunkt/Gateway 54Mbit
Nail Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg har Asus WL-300G og er veldig fornøyd. Dette er et AP som ikke tar mye plass og har god rekkevidde. Den linksysen vil sikkert også gjøre seg godt som AP
ebzter Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Hvorfor står det aksesspunkt/gateway på linksys'en? Hva er en gateway? Bare så at denne var den mest populære på mpx.no nemlig. Leste dette: All-in-one Internet-sharing Router, 4-port Switch, and Wireless-G (draft 802.11g) Access Point. Vil det si at det er en router og at det da ikke fungerer med Netopia 3351?
hockey500 Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 hvorfor skulle det ikke virke med to rutere? jeg har Netopia 3351 og ruter fra 3Com og det fungerer da helt fint.
BennyXNO Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 hvorfor skulle det ikke virke med to rutere? jeg har Netopia 3351 og ruter fra 3Com og det fungerer da helt fint. Jeg kjører samme konfigurasjon med en SMC router, fungerer gullfint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå