Gå til innhold

WIn 98SE --> Win XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemstilling:

Compaq Presario 5686, Compaq USB ISDN Adapter.

Jeg har lagt inn Win98SE og vil oppgradere til XP (Norsk). Problemet med ISDN adapteret er at driverne fås bare til 98 og til 2k osv så må du oppdatere 98 driveren, og man får jo ikke lagt inn 98 drivere i xp såvidt jeg vet. Noen som vet om noen løsning på problemstillingen min? (PS! Det er ikke min Compaq :smile:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har til dags dato ikke sett en eneste 2k-driver som ikke funka fint i XP. Det burde gjelde ISDN-kortet også. Viss ikke, så er det bare å kjøpe et nytt et fra Asuscom til 300 spenn.

Skrevet

Installer winxp du...

Det kan godt hende at driverene allerede ligger klare i winxp..

Hvis ikke fungerer nok win2k driverene fint...

Det kan godt hende at du får en beskjed om at driverene ikke er "signed" men bare ignorer dette..

Skrevet

Har du noen muligheter til å sjekke HVEM som har laget det isdn-modemet? En ting er sikker, Compaq har ikke gjort det. Hvis du finner ut hvem de har fått det produsert hos, er det lettere å finne oppdaterte drivere. Se om du kan skru det opp, se på printet om det står noe der. Det er ikke så veldig mange som lager slikt utstyr, tipper det er Billion, Asuscom, eller en av de andre store. Har du forresten søkt på Gogle etter drivere? Har selv hatt stor lykke med å finne drivere ved å søke der, har skrevet inn alt fra serienr, til produktnr. Ofte finner man linker til produsenten. Dette har funket på feks. orginalmodemer både til IBM og P.B. maskiner. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...