Gå til innhold

Skal kjøpe ny 19" -Trenger litt hjelp!


Anbefalte innlegg

Den gamle elendige 19" skjermen min (en Cyberia skjerm) eksploderte for noen uker siden, og nå sitter jeg her med en gammel 15"... Vil kjøpe ny CRT skjerm på 19 tommer, pris spiller ingen rolle, men jeg vil helst ikke kjøpe en svinedyr Eizo skjerm. Men er forberedt på å betale 3-5000 kr. Skjermen vil brukes til Surfing & Spilling, lurer på hva som er best? (Best for øyene, høy oppdateringsfrekvens .osv)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-31 15:43, steinih skrev:

har du en link til den skjermen jeg vurderer meget sterkt i alle fall! Har sett at den har vunnet en del tester i det siste + at den ikke koster all verden i forhold til hva du får...


/steinih


 

Når jeg kjøpte skjerm, var det mellom den nevnte Nec, og LG det stod. grunnen til at valget ble LG var litt høyere oppfriskningsfrekvens på 1280x1024, samt en litt lavere dot pitch (0,24 vs 0,25) (tror jeg). Det må nevnes at jeg fikk ikke sammenlignet skjermene ved siden av hverandre, men jeg synes bildet på LG'en er svært behagelig.

 

[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-05-31 16:20 ]

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle ha kjøpt meg ny 19" skjerm i dag , så hadde jeg ikke vert i TVIL.

Det hadde blitt en Sony, 19", MultiScan CPD-G420 .

Har en 17" av samme type og den er bare herlig, og i tillegg så har den muligheter til å ha påmontert to maskiner med bryter for å veksle mellom de.

Dette er glimrende hvis man f.eks. har en server som bare står å går.

 

[ Denne Melding var redigert av: Loce på 2002-05-31 17:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 16:40, Loce skrev:

Hvis jeg skulle ha kjøpt meg ny 19" skjerm i dag , så hadde jeg ikke vert i TVIL.

Det hadde blitt en Sony, 19", MultiScan CPD-G420 .


 

Støtter dette forslaget. Har bestilt meg en slik selv. Uansett ville jeg holdt meg borte fra Eizo 19" CRT-skjermer, har bitre (og dyre) erfaringer med dem.

 

Hvis Sony G420 er for dyr, finnes det en E430, men om bildekvaliteten er i samme klasse på denne, er usikkert. Et rimelig og sikkert godt alternativ kan også være den nevnte NEC-skjermen, FE950+.

Lenke til kommentar

Her er skjermen jeg bestillte ganske nylig:

 

LG 19" CRT 915FT+ TCO-99 Flatron

 

- Den er nok mange ganger bedre en den forrige CYBERIA skjermen min.(Den som faktisk eksploderte i stuen min)

 

Takker for alle råd, skulle gjerne kjøpe alle de nye skjermene siden alle har sine pro's & Con's, men vi får håpe at jeg blir fornæyd med LG 915FT'en.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 16:40, Loce skrev:

.

Det hadde blitt en Sony, 19", MultiScan CPD-G420 .

Har en 17" av samme type og den er bare herlig, og i tillegg så har den muligheter til å ha påmontert to maskiner med bryter for å veksle mellom de.

Dette er glimrende hvis man f.eks. har en server som bare står å går.




 

G serien til sony er herlig:D Har selv en G400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...