Gå til innhold

Trenger feedback på en side jeg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører Opera 7.54

  • Her var det mye rot du ;) Først av alt. Hvorfor er headeren høyrestilt, mens siden er midtstilt?
  • Det bakgrunnsbildet som dukker opp tre forskjellige steder på siden, kan enkelt og greit bare kastes. Ikke var det pent, det tok vekk mye av oppmerksomheten fra resten av siden, og den ble et irritasjonsmoment når man skulle lese nedover.
  • Fargevalgene er for mange og for dårlige. Grayscale-header, masse-farger-bakgrunn, og et bakgrunnsmønster og ikke minst farge som ikke er særlig brukevennlig hva lesning angår. Hold deg til noen få standardfarger, så blir ting mye mer oversiktelig.
  • Menyen er klint inn til høyre, gi den litt luft. Det gjelder både horisontalt og noen steder vertikalt forresten. Og holde i grunn menyen ren for mye tekst. Logg inn og all den teksten kunne vel vært plassert på motsatt side?
  • Kontrasten tekst/bakgrunn kan du jo se selv. Det blir ikke lett å lese med den i lengden. Grå tekst på så mørk bakgrunn er ikke bra.
  • Selve inndeling på innholdsdelen er rotete. Hva er hvor? Hvilken overskrift hører til hvilket bilde, er bildene i det hele tatt relavant eller bare til bynt? Datoen står jeg hel malplassert. Her gjelder det å samle det mye bedre, og skaffe en ren og oversiktelig overgang mellom nyhetene.
  • Blinkende bilder er vel heller ikke noe som gjør det lett å lese teksten. Ei heller syns jeg det var særlig kledelig.
  • Hva er plassen til venstre til egentlig?

Oi, ble lang liste det der...

 

Mine tips:

  • Det ser ut som du har funnet et bilde der du syns var tøft, og et der du syns var stilig og bare kastet alt inn på siden uten å tenke på helheten.
  • Forhold deg til færre farger, og tenk at de skal passe sammen.
  • Tenk også på kontrasten mellom tekst og bakgrunn. Det skal være lett å lese mye tekst med fargene du velger.
  • Lag menyen så oversiktelig du kan, ting som ikke trenger å være i menyen, finner du andre plasser å ha.
  • Ingressene (tekst, bilder, kommentarer på hovedsiden) bør være samlet på en oversiktelig måte, og dessuten skille seg fra de andre nyhetene, slik at du ser hvilket bilde som hører til hvor, det samme med teksten.
  • Tenk hele tiden på helheten av siden. Ikke sett inn elementer som skjærer med det du allerede har.

Webdesign er litt som å handle, det gjelder å sette opp handlelisten først, så dra til butikken å handle akkurat det og ikke la deg friste av for mange impulskjøp, da blir det som regel et helt annet resultat, og det vil koste deg dyrt :thumbup: Med andre ord, sett opp siden på et A4-ark før du begynner, og hold deg mest mulig til det. Justeringer kan selvsagt bli gjort, men ikke la deg friste av noe fancy greier som ødelegger resten...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

det er vel litt for lite å gi kritikk på vel! jobb mer med siden sin før du legger den ut for slakting!

 

Design

Hvit tekst på bilde, funger ikke særlig bra!

Drit i å bruk det bilde i bakgrunn!

Sentrer header.

Fiasko i Firefox! (som sagt tidligere!)

 

 

Kode delen:

skriv validerte koder! (Gjør det sematisk riktig)

legg Scripts i egene eksterne skript filer!

 

Anbefaling: Det lønner seg å tegne litt skisser før man setter igang!

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
voldsomt diger header i IE, lillesøster ville sagt:

den er :w00t: så stor

og siden er ikke bare best viewed i IE, den er kun viewed i IE :p

Vel, takk for alle comments, skal droppe bgimage og dessuten jeg tror at css'en validerer men html :innocent: ....

 

Grunnen er at jeg har pb med å velge doctype og de gjør at jeg må skrive kodene på en måte som jeg ikke har gjort før. Det er sikkert derfor siden ikke ser ut i alle andre enn ie. Dessuten så tror jeg at cssen er surrete men det er fordi jeg prøver å centerer wrapperdiven og hele innholdet hvis dere skjønner, vet ikke hvordan jeg jør det bortsett fra det der.....

 

Takk for alle tips, tar gjerne imot mer kritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...