Gå til innhold

kjøp av bærbar fra USA


Anbefalte innlegg

noen som vet hvor mye den endelige regningen vil bli om man kjøper en pc til 1599$? Har sett på gateway 450L:

 

Prosessor: P4, 1,6 ghz-mobile

Skjerm: 14.1" XGA TFT Active Matrix

Memory: 256MB DDR SDRAM

Hard Drive: 20GB Ultra ATA hard drive

CD-ROM or DVD:Modular 8x/8x/24x Recordable/Rewriteable CDRW drive

Video:ATI Mobility Radeon w/ 32MB DDR Video Memory

 

http://www.gateway.com/home/prod/hm_450l_P...rodDetail.shtml

 

Spesifikasjonene er jo imponerende, det samme er prisen, 1599$, som med dagens kurs skulle bli 12500,-

Men det kommer vel en saftig fraktkostnad(hvor mye?) og så skal vel den norske stat slå kloa i noen penger før den er i hendene mine. Så spørsmålet mitt går ut til de som har erfaring med å kjøpe over internett i USA, hvor mye ekstra må man regne med?

 

Noen som har noen erfaringer med Gateway? finnes det noen forhandlere i Norge/Norden/Europa? Ser de vinner masse priser, bl.a i pcworld.

 

håper noen tar seg tid til å gi meg noe tips/tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært litt betenkt med å kjøpe den maskinen. Såvidt jeg vet, er vel Gateway bare i USA(?), og da er det jo fryktelig kjedelig hvis det skulle skje noe galt med maskinen. Bærbare PC'er er jo ikke noe hvermansen kan skru på. Har de verdensomspennende garanti, så er det jo ikke noe problem, men det tviler jeg på Gateway har.

Lenke til kommentar

vis du kjener noen som skal til usa så kan de kjøpe den og sende den til norge da slipper du for tolling vis han ikke skriver hva det er.

så lenge de ikke tar stikk prøve.

mener det skal gå.

men det blir vel et problem.

ellers så må pakken fortolles.

Lenke til kommentar

Dersom du kjenner noen som bor i USA som jobber i et firma kan du få han til å sende den og skrive på at det er en firma gave eller noe. Da er det små sjanser for at de sjekker og uansett burde vel ikke du betale toll...

 

Kjenner et par som har fått inn ting på den måten (med en høyere verdi enn 5000).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...