Gå til innhold

Aktivere Vertical sync?


bolo

Anbefalte innlegg

Sitter med ny data og storkoser meg, med unntak av et irritasjonsmoment.

Jeg opplever "flimring" på skjermen. Særlig når jeg drar vinduer o.l sidelengs. Noe av det samme i spill, men ikke i så stor grad.

 

Tror det er på grunn av at jeg ikke har aktivert Vsync. Men hvor kan jeg aktivere den?

Har rota lenge rundt i Catalyst Control Center, men finner den ikke! :dontgetit:

 

Hvis noen her på HW forumet kan gi meg en noob-guide til å finne den hadde jeg satt stor pris på det.

 

(Intel 915P, P4 3,4Ghz LGA775, 1024MB Kingston PC3200, Sapphire X800XT, NEC1760NX)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ligger under Display Properties / Settings / Advanced / 3D / Custom, men gjør dette når du har innstalert Catalyst Control Center vil du nok få bluescreen, iallefall med de første control center som kom ut... Vertical Sync vil dessuten trege ned frames i spill såvidt jeg vet.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Den ligger under Display Properties / Settings / Advanced / 3D / Custom, men gjør dette når du har innstalert Catalyst Control Center vil du nok få bluescreen, iallefall med de første control center som kom ut... Vertical Sync vil dessuten trege ned frames i spill såvidt jeg vet.

 

Mulig jeg er helt idiot her. Inne p[ Catalyst Control Center finner jeg ikke noe om Vsync under Display properties.

 

Heller ikke via skrivebordet. Da kommer jeg inn p[ NaviSet controls...

 

Har installert de nyeste driverne, oppdateres ikke CCC og da?

 

Dette er nesten for dumt og jeg har lyst å rive av meg håret her ved å stille dere spørsmål som dette.

Lenke til kommentar
Den ligger under Display Properties / Settings / Advanced / 3D / Custom, men gjør dette når du har innstalert Catalyst Control Center vil du nok få bluescreen, iallefall med de første control center som kom ut... Vertical Sync vil dessuten trege ned frames i spill såvidt jeg vet.

 

Mulig jeg er helt idiot her. Inne p[ Catalyst Control Center finner jeg ikke noe om Vsync under Display properties.

 

Heller ikke via skrivebordet. Da kommer jeg inn p[ NaviSet controls...

 

Har installert de nyeste driverne, oppdateres ikke CCC og da?

 

Dette er nesten for dumt og jeg har lyst å rive av meg håret her ved å stille dere spørsmål som dette.

Snakker ikke om Catalyst Control Center. Men de fleste spill har vel muligheter for å slå på dette ? Du kan sikkert evn. prøve metoden jeg viste deg på den "gamle måten".

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Kanskje menyen min ikke er samme som din siden jeg ikke får installert Redline. Ville ikke detekte kortet mitt (X800XT). Må kanskje laste ned en update? CCC integreres vel i Redline.

 

Uansett, får rote mer rundt.

 

Skal sjekke mer inni spilla. Takk for hjelpen og raske svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...