feed Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Får absolutt ikke Dual Channel til å virke på dette kortet. Har 2 stk. OCZ 2*512 MB Dual Channel Rev. 2 . Setter dem slik at dem skal kjøre dual chan, men da begynner pcen bare å pipe. Setter jeg dem derimot slik at dem kjører single channel funker det helt fint. Har også prøvd med et annet par minnebrikker som er ocz. Får da samme feil. Noen som kjenner til dette?Gjør jeg noe galt? Fikk kortet idag, viser det seg at det er en feil på hovedkortet sender jeg det inn så fort som mulig.
ArchEnemY Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Prøvd en bios update? Vet ikke om det kan hjelpe, men verdt et forsøk.
RaW_DeNiM Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 (endret) Får absolutt ikke Dual Channel til å virke på dette kortet. Har 2 stk. OCZ 2*512 MB Dual Channel Rev. 2 . Setter dem slik at dem skal kjøre dual chan, men da begynner pcen bare å pipe. Setter jeg dem derimot slik at dem kjører single channel funker det helt fint. Har også prøvd med et annet par minnebrikker som er ocz. Får da samme feil. Noen som kjenner til dette?Gjør jeg noe galt? Fikk kortet idag, viser det seg at det er en feil på hovedkortet sender jeg det inn så fort som mulig. har så å si det samme hovedkortet (k8ns ultra) får ikke kjørt dual jeg heller... systemet restarter seg da EDIT: jeg har da prøvd brikker fra corsaier og 2 par fra OCZ Endret 27. november 2004 av RaW_DeNiM
Skink_123 Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Da er jo hovedkortet defekt i så fall? Bytte det?
NesQuick Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 jeg har samme hk jeg og. jeg sleit sinnsykt med dual, helt til jeg satte opp spenningen +0,2 på minnebrikkene, samt brukte port 3 og 4. Når jeg brukte port 1 og 2 restartet maskinen seg i ett sett. Single har fungert med alle kombinasjoner. Jeg har Corsair twinx 3200 brikker.
feed Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 (endret) heisann Nå har dere sikkert prøvd det som ble nevnt, men standard bios hos meg var F3. Flasha denne til nyeste, altså F6 og funker som en drøm hos meg nå. Har dere ikke gjort dette, go for it. Kanskje virker det hos dere også da? Kan også legge til at jeg forandra ikke noe på vdimm eller noe som helst. Bare flasha. Vet noen hvor jeg får stilt timings på rammen? Finner ikke dette i bios.. Endret 27. november 2004 av feed
RaW_DeNiM Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 heisann Nå har dere sikkert prøvd det som ble nevnt, men standard bios hos meg var F3. Flasha denne til nyeste, altså F6 og funker som en drøm hos meg nå. Har dere ikke gjort dette, go for it. Kanskje virker det hos dere også da? Kan også legge til at jeg forandra ikke noe på vdimm eller noe som helst. Bare flasha. Vet noen hvor jeg får stilt timings på rammen? Finner ikke dette i bios.. hvor i huleste fant du den F6 biosen da?
RaW_DeNiM Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 her på Gigabyte sine nettsider hehe joa men finner ikke f6 til mitt hk
NesQuick Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 åja.. men den f6 biosen det var snakk om her er jo laget spesifikt for det hk det er snakk om i denne tråden... det er vel såvidt jeg vet ikke noe sammenheng mellom biosversjonene på tvers av hk'ene annet enn at de bruker samme betegnelse på versjonsnavnene ser ikke ut til at det har kommet noe nyere bios enn f4 til ditt hk, noe du tydeligvis har funnet ut selv
RaW_DeNiM Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 åja.. men den f6 biosen det var snakk om her er jo laget spesifikt for det hk det er snakk om i denne tråden... det er vel såvidt jeg vet ikke noe sammenheng mellom biosversjonene på tvers av hk'ene annet enn at de bruker samme betegnelse på versjonsnavnene ser ikke ut til at det har kommet noe nyere bios enn f4 til ditt hk, noe du tydeligvis har funnet ut selv men i huleste da.. vil kjøre dual... og dessuten restarter pcen min seg om jeg vil kjøre progget speedfan
feed Skrevet 28. november 2004 Forfatter Skrevet 28. november 2004 stemmer det. for all del ikke prøv f6 biosen om du ikke har samme hk som nevnt.
RaW_DeNiM Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 stemmer det. for all del ikke prøv f6 biosen om du ikke har samme hk som nevnt. hehe nei.. men har funnet ut at jeg skal kjøpe meg ett asus kort og så skal jeg finne ut hvor mye dette gigabyte kortet liker bensin og en lighter
gtaman Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Har samma kortet selv. Kortene skal stå i en bestem rekke følge. ellers restart maskinen seg/kjører singel ch. Plasser begge ram brikkene nærmest CPUen: || || | | ^ ^ Brikkene Tipper du har testet dette men
RaW_DeNiM Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Har samma kortet selv. Kortene skal stå i en bestem rekke følge. ellers restart maskinen seg/kjører singel ch. Plasser begge ram brikkene nærmest CPUen: || || | | ^ ^ Brikkene Tipper du har testet dette men er jo nettopp det jeg har testa.... begge brikkene i di to lilla slottene... gir opp hele greia... kjøper meg ett Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid jeg istedenfor
gtaman Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Nei huff da.. GigaByte kortet er jo villt jo! (nei nå var jeg seint ute)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå