Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppkobling av router


Anbefalte innlegg

:dontgetit: Jeg holder på installere et trådløst nettverk på min bærebare PC. Det er en Packard Bell ENH5310. Jeg har koblet til et TopCom PC card 4011b Skyr@cer på PC. Jeg har også koblet til bredbåndsrouteren som er en TopCom WBR244 Skyr@acer til modemet mitt som er et Motorola Surfboard (Internettsabbonnementet er UPC classic).

Når jeg går inn på controlpanel / network connections, ser jeg at det er et rødt kryss over det. Jeg får også feilmelding når jeg prøver å aktivere denne tilkoblingen (tilkobling mislykket)

Kan noen hjelpe meg med å forklare hvorfor det er slik, og hva jeg kan gjøre for å få dette til å virke ?

 

Det merkelige er at det plutselig virkte en liten stund. Jeg fikk tilgang til internett, men farten på forbindelsen var treg som en vanlig analog modemlinje. Litt senere hadde jeg det røde krysset igjen.

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg litt her, og forklare litte grann..da jeg føler meg 'lost' når det gjelder trådløs forbindelse for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke samme router som deg, men jeg måtte koble meg til med en LAN kabel først for å skru på Wlan (trådløs) funksjonen, mulig det er tilfelle med din også? Merkelig at du fikk "litt" tilgang men.. Jeg har også sett at mange anbefaler å bruke winxp's innebygde wireless konfigurerings program(husker kke hva det heter) men jeg bruker det programmet som kom med ruteren og det går helt fint. Lykke til ihvertfall, om ikke annet så har jeg "bumpet" tråden din inn på forsiden igjen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prøver igjen :(

Jeg har fremdeles et kryss over den trådløse tilkobling når jeg går inn på controlpanel / network connections.

Hvordan skal jeg gå frem for å få en vellykket aktivering av denne tilkobling.

Skal dette gå automatisk ?

Må jeg gå inn å de-aktivere de eventuelt andre tilkoblinger ?

 

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar

OK skal prøve dette ikveld.

Men det med at en går inn i nettverksinstillinger og ser at den trådløse tilkobling ikke er aktivert..(det røde krysset over)

1. Vil dette også fikses om jeg kobler til router med kabel og gjør de nødvendige innstillinger ?

 

Og en annen ting.

2. Spiller det noen rolle på hva slags type nettverkskabel (krysset etc.) jeg kobler meg opp mot routeren med ?

Lenke til kommentar

Da prøvde jeg igjen - med kabel mellom router og PC.

Fikk beskjed om at nettverk var funnet og kom meg på ut på internett med en gang.

Problemet var så at det ikke var mulig å koble seg opp mot routeren.

Skrev inn 192.168.1.1 - ja prøvde alle slags forskjellige kombinasjoner :no:

 

Kan det være routeren som er problemet. Fikk med en software CD som jeg installerte. Det var en slik standard CD til flere av TOPCOMS produkter. En skal da gå inn å velge enten PC Card, aksesspunkt eller router - Alt etter hva en har kjøpt. Jeg får kun installert aksesspunkt softwaren, og ikke routersoftware. Men jeg vet heller ikke om en trenger å installere noe, men tror kanskje den kan være en mulig årsak til problemet.

 

Prøvde så å koble meg opp trådløst igjen. Får også da beskjed om at et 'usikret trådløst nettverk' er funnet. Maskinen prøver å koble opp, men uten at det lykkes...

 

Noen som har noen innspill som kan hjelpe ?

 

-Kanskje det er best å gå tilbake til butikken å få en ny router..

:hmm:

Lenke til kommentar

TILLEGG :

Da jeg installerte internett i første omgang, fikk jeg beskjed fra UPC / Chello at jeg måtte legge inn PROXY server. Dette gjorde jeg, og da kom jeg meg ut på nett.

 

Kan dette ha noe med at jeg ikke får kontakt med router ?

Og hva må jeg eventuelt gjøre?

 

Takknemlig for all hjelp :yes:

Lenke til kommentar
Det stod GATEWAY : 192.168.1.1

Prøvde å skrive inn det, men ingenting kom frem.

 

Kanskje det hjelper om jeg setter 192.168.1.1 i unntakslisten når det gjelder proxyserver ?

ja.

192.168.*.* og 127.*.*.* må stå i unntakslista på proxy.

Du kan forøvrig skru av proxy når du driver config av router.

(Hvorfor trenger du proxy i det heletatt?)

Lenke til kommentar

Prøvde litt igjen igår kveld..

Jeg kom inn på routeren når jeg fjernet proxyn. Den var innstilt på trådløst.

 

Maskinen finner også nettverket når den søker etter nye nettverk. Den viser også utmerket signal.

 

Problemet er at maskinen ikke klarer å koble til..

Har er mistanke om at det sikkert kun er en liten 'hake' eller noe som må tikkes av etc.

..men jeg er desverre ikke noen ekspert på dette området..

 

Noen som har noen gode forslag ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...