Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne IP til en du har kontakt med


Anbefalte innlegg

La oss si snakker med en på MSN eller andre Instant MSG servicer. Du er ikke helt sikker på om det virkelig er din kamerat/vennine eller internettvenn som er der. Kanskje er det en som faker. Er det noe program eller noen måte å finne IP'en til den personen? Hva heter programmet i såfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet du at det er riktig IP da selv om du får ipen? Dette var suspekt:) Men : Bruk en open source klient til systemet, da får du som regel mer funksjoner, eller dump innkommende trafikk til en fil og sjekk de pakkene som kommer idet du får en melding, sjekk så ipheaderen på disse pakkene:)

Lenke til kommentar

Tviler på at det er mulig... tror samtaler mellom 2+ personer i MSN går gjennom en server slik at IP til "kompisen" ikke blir avslørt.

 

Men du kan prøve:

 

netstat | find ":port"

 

der port = porten som brukes for samtalen. Husker ikke eksakt hvilken portrange som benyttes i MSN, men hvis du prøver "netstat" får du kanskje en pekepinne.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 14:25, Baltazar skrev:

Hey stjeler du nicket mitt?


LOL :grin:

Du kan jo sjekke på de noen av de andre foruma jeg er medlem av, linkene finner du her

Jeg har hatt samme nick siden "Tidenes Morgen" så hvis noen må bytte nick er det ikke meg :smile:

Ps! Du har ikke engang klart å skrive navnet riktig !!

Her er forresten litt om originalen for dem som måtte lure :

Professor Balthazar

 

Peace.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 13:49, [RCG]Balthazar skrev:


Det hadde jo vert litt kult, kalt maskina si for "storebror" og brukt net send "ser deg" :smile:

Vet ikke om en melding over net send kan spores

men uansett - hold slike meldinger på et snilt nivå.


Man får normalt bare opp hostname når man mottar en slik melding, men hvis du plager livet av en stakkar med net send kan jo vedkomne installere en firewall eller no, og dermed få tak i din ip.

Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke stavet det feil. Min Baltazar kommer fra bibelen og var en Counterstrike klan for en tid tilbake(tenker du herregud så lejmt så er jeg enig. Den varte ikke lenge). Klanen het [TWM], the Three Wise Men og jeg het da Baltazar Trippel_Killl.jpg

Bildet er HELT tilfeldig utvalg seff.

 

Hvertfall på dette forumet har jeg hatt det lengre enn deg. Bryr meg ikke stort om det, ble bare litt satt ut da je gså en annen Balt(h)azar

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 13:49, [RCG]Balthazar skrev:

Det hadde jo vert litt kult, kalt maskina si for "storebror" og brukt net send "ser deg" :smile:

Vet ikke om en melding over net send kan spores

men uansett - hold slike meldinger på et snilt nivå.





 

Kan man sende net send meldinger over internett da ?

Trodde ikke det var mulig, jeg kan iallfall ikke gjøre det herifra. Kanskje det har noe med at jeg er bak en linux firewall..

 

Jaja.. Hva har man ICQ for . ?

Lenke til kommentar

Jaja, når jeg såg det bildet kom jeg til å tenke på en Baltazar på Hellfragger...kansje det var deg?

Mer eller mindre bodde i CS fra tidlig på sommeren til nyttår i fjor :grin:

Spilte mest på [f]ellowship men var innom bl.a hellfragger når det ikke var ledig på [f]ellowship og jeg ikke greide å vente:)

Spiller litt Cs fortsatt en sjelden gang så kansje vi møtes!

 

BluE_MoON : net send virker over internett så lenge du har en ip adresse (ip virker også inne på nettverket)

Forutsetningen for at net send skal virke er at mottager ikke ligger bak en brannmur eller server/router (da vil han ha to forsjellige adresser, en på nettverket og en annen på internett)

Brannmuren din stopper vel bare inngående trafikk men ikke utgående?

Lenke til kommentar

Hellfragger og Fellowship har je gikke vært så my borti. Mellom sommeren og nytåår i fjor spilte jeg ikke så mye for da var jeg _drit_ lei den gamle herpa 400MHz'en min og nektet å spille. Venta heller til jeg fikk råd til å kjøpe ny. Spilte nok da mest på GS. ellers holder jeg som regel til på [bOFH]Fruen Fra Havet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...