Gå til innhold

Asus K8V Deluxe: BIOS-feil?


Kamikaze1

Anbefalte innlegg

Fikk nylig tilbake hovedkortet mitt fra mpx, et Asus K8V SE Deluxe. Jeg mente at det var feil på BIOS, noe jeg fortsatt mener, men mpx hevdet at de fant ingen BIOS feil etter å ha testet "over lengre tid med XP". Grunner til at jeg mener det er feil på BIOS:

 

* Endringer jeg gjør i BIOS blir ALDRI lagret. Derfor får jeg aldri bootet fra CD fordi jeg ikke får endret boot device priority permanent, og jeg får ikke installert OS, og skjermkortet mitt på 128MB RAM blir satt på 64MB.

 

* Av og til vil ikke BIOS starte uten å ta recovery fra CD, uten at jeg har gjort noen spesielle endringer i BIOS.

 

* De fleste gangene jeg starter PC'en kommer det ingenting på skjermen, men den starter likevel opp uten problemer rundt hvert femte forsøk, noe som tyder på at det ikke er feil på noen andre komponenter. PC'en er helt stabil når den først får startet opp.

 

* Av og til når jeg starter opp, får jeg bare fatal error i BIOS. Jeg har aldri gjort noen andre endringer i BIOS enn de ytterst nødvendige.

 

 

Hvis ikke dette er feil på BIOS, så vet ikke jeg. Men mpx ser ut til å mene noe annet. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...