Gå til innhold

CPU temp med 226W peltier.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en sånn FCP eller PFS strømforsyning, og koblet på en 120mm vifte på radiatoren, da hjalp det en del. Har nå idle temp på -32 til -20 grader og kommer opp imot 5-6 grader etter 30 minutter med cpustab. En god forbedring må jeg si.

 

Forresten noen som trenger strømforsyning? Jeg har to til overs :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 18:31, eldorado2097 skrev:

Kjøpte en sånn FCP eller PFS strømforsyning, og koblet på en 120mm vifte på radiatoren, da hjalp det en del. Har nå idle temp på -32 til -20 grader og kommer opp imot 5-6 grader etter 30 minutter med cpustab. En god forbedring må jeg si.


Forresten noen som trenger strømforsyning? Jeg har to til overs
:grin:


 

Er det mulig at du kan poste hele systemet ditt eldorado? Da jeg innbiller meg at du sitter på veldig mye likt av den typen hardware jeg skal kjøpe inn.

 

p4 NW, dangerden vannkjøling m/ peltier osv...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 21:30, hce skrev:

Quote:


Den 2002-05-30 18:31, eldorado2097 skrev:

Kjøpte en sånn FCP eller PFS strømforsyning, og koblet på en 120mm vifte på radiatoren, da hjalp det en del. Har nå idle temp på -32 til -20 grader og kommer opp imot 5-6 grader etter 30 minutter med cpustab. En god forbedring må jeg si.


Forresten noen som trenger strømforsyning? Jeg har to til overs
:grin:


 

Er det mulig at du kan poste hele systemet ditt eldorado? Da jeg innbiller meg at du sitter på veldig mye likt av den typen hardware jeg skal kjøpe inn.

 

p4 NW, dangerden vannkjøling m/ peltier osv...

 

Jeg har testet den på et par pc'er for å være sikker, men det jeg kjører på nå er P4 N 2.0 med maze 3-1, 226w peltier, blackice extreme og aquabee 1000 pumpe. har også silikonslanger.

 

det jeg sliter med er at vannet blir så jævelig varmt. kan sikkert løse det ved å kjøre opp viftehastigheten, men jeg vil helst ha det lydløst.

tipper vannet er 40 grader nå.

Lenke til kommentar

Tror ikke du vil få noe lavere temperaturer hvis du fortsetter å kjøre på 12V. Prøv deg frem med en variabel strømforsyning hvis du kan få tak i det, den må selvfølgelig også klare å levere nok ampere til tec'en. Har hørt om folk med idle temp langt under 0 grader, de kjørte på rundt 15V. Vær for all del forsiktig når du prøver deg frem!

Lenke til kommentar

Den 2002-05-30 22:14, eldorado2097 skrev:

Den 2002-05-30 21:30, hce skrev:

Den 2002-05-30 18:31, eldorado2097 skrev:

Kjøpte en sånn FCP eller PFS strømforsyning, og koblet på en 120mm vifte på radiatoren, da hjalp det en del.  Har nå idle temp på -32 til -20 grader og kommer opp imot 5-6 grader etter 30 minutter med cpustab.  En god forbedring må jeg si.

 

Forresten noen som trenger strømforsyning?  Jeg har to til overs :grin:  

 

Er det mulig at du kan poste hele systemet ditt eldorado? Da jeg innbiller meg at du sitter på veldig mye likt av den typen hardware jeg skal kjøpe inn.

 

p4 NW, dangerden vannkjøling m/ peltier osv...

 

Jeg har testet den på et par pc'er for å være sikker, men det jeg kjører på nå er P4 N 2.0 med maze 3-1, 226w peltier, blackice extreme og aquabee 1000 pumpe. har også silikonslanger.

 

det jeg sliter med er at vannet blir så jævelig varmt. kan sikkert løse det ved å kjøre opp viftehastigheten, men jeg vil helst ha det lydløst.

tipper vannet er 40 grader nå.

 

 

Gå på knoksen og finn ut om de kan skaffe en MC radiator,,

Får du tak i en så kan du få den forniklet å skru den opp på siden av pc en (på siden av kabinettet)

 

Fornikling eller forkromming er faktisk ganske billig, øker oxo varmeoverføring.. og ser utrolig stilig ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...