Gå til innhold

premiere eller licuid editon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke å være stygg med deg, men det er vel litt som å spørre om "Hva er best: Mac eller PC?"

Jeg har prøvd begge, men jeg startet i utgangspunktet med Premiere, og jeg tror at det man først venner seg til med gjør at man ikke kan vurdere alternativene like nøytralt lenger.

 

Mange er veldig glad i grensesnittet til LE og skryter sanntidseffektene opp i skyene. Hvis du BARE skal drive videoredigering så tror jeg ærlig talt at du får jobben like godt gjort i LE som i Premiere. Antageligvis vil PE folket si at du kan gjøre det bedre og vice versa. Brukergrensesnittet til Premiere tror jeg fortsatt vil bli oppfattet som noe mindre intuitivt enn LE. På den annen side: Hvis brukergrensesnittet er det primære så synes jeg heller du burde sette Studio 9 opp mot Premiere Elements.

 

En god grunn, etter min mening, til å falle ned på Premiere er at det er en flott integrering mot Illustrator, Photoshop, After Effects og Encore. Adobe Video Collection er en fantastisk samling programmer (til en fantastisk høy pris) som VIRKELIG gjør deg produktiv hvis du ønsker det. Jeg er svært, svært, svært fornøyd med alle mulighetene i Premiere og det sømløse samarbeidet mot de andre programmene i Adobe familien.

 

Du vil ikke starte med Studio 9 og/eller Premiere Elements da (før du bestemmer deg endelig mener jeg)? Du kan gjøre VELDIG MYE i disse programmene, Premiere Elements er virkelig en Premiere klone med bare noe mindre funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Dette tema ble mye sidkutert i fjor.

 

Men jeg sier det som sist. Har man ikke brukt videoredigering før ville jeg brukt LE, den kan også brenne DVD fra dette programmet. Og den kan kombineres med Adobe After Effects. Men Premiere pro synes jeg også har blitt veldig bra.

Så en presentasjon ab LE og testet en demo. Siden jeg har brukt Premiere i mange år falt ikke LE for meg.

 

Men jeg ville testet Studio 9 eller Premiere Elements først. Er en brøkdel av prisen og veldig bra for å gjøre det meste med.

Last ned en demo av hver og finn ut hva du liker.

Det er utolig bra at man kan brøve i 30 dager før man bestemmer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...