Gå til innhold

G556, har den SPDIF? Og hva er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S/PDIF

 

S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a standard audio transfer file format. It is usually found on digital audio equipment such as a DAT (Digital Audio Tape) machine or audio processing device. It allows the transfer of audio from one file to another without the conversion to and from an analog format, which could degrade the signal quality.

 

The most common connector used with an S/PDIF interface is the RCA connector, the same one used for consumer audio products. An optical connector is also sometimes used.

 

Flott om du tok til deg kunnskapen om www.GOOGLE.com også :)

Lenke til kommentar

S/Pdif er en digital audio utgang, som du kan føre digitale audio tracks til en decoder (fks forsterker med digital inngang)

 

Pluggen du kobler til headset'et i G556'en er den samme pluggen som leverer optisk digital lyd ut. Du må kjøpe deg en overgang fra jack-optisk utgang til toslink utgang. Clas Ohlson har dette for 60 spenn tror jeg

 

 

Richard

Lenke til kommentar
Tror ikke det er optisk utgang på g556. I allefall ikke G551. Hvis du søker i forumet kommer det frem at du må bruke en 3,5mm plug med 3 streker på, lignende den du kobler et videokamera til tven med. Står bedre forklart i forumet.

Det er optisk 3,5mm jack plug på G556Pro. Jeg kjørte ihvertfall signal ut av den pluggen igår på min ECS laptop.

 

Parallell port

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (S-video)

 

 

Richard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...