Gå til innhold

Canon IXUS 40 eller 500?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer også å skaffe en Ixus 40. Jeg har i dag den første Ixus-modellen.

 

Men jeg ser at Ixus 40 bruker et mindre batteri enn de andre modellene (sikkert fordi den er mindre i størrelse). På Komplett kan jeg skaffe et 900 mAh batteri til det kameraet jeg har i dag, men til Ixus 40 har de kun 550 mAh batteri (varenr 304463)

 

Hvordan påvirker dette brukstiden på kameraet i forhold til de andre Ixus-modellene? Hvor mange bilder kan man ta med/uten blitz? Noen som har erfaring med Ixus 40 i forhold til tidligere modeller?

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen. Da kommer jeg til å skaffe meg et IXUS 40.

 

Jeg bare slenger på et spørsmål eller to til, mens jeg er i farten.

Hvilken 512/1024MB minnebrikke vil dere anbefale til dette kameraet? Er ute god kvalitet, som er godt egnet til video-opptak.

 

Også, følger det med veske med kameraet?

Lenke til kommentar

Minnebrikke : Sandisk Ultra II eller Lexar 80x WA er raske og meget stabile kort. Men tror ikke du vil ha noen fordeler av rask hastighet på Ixus 40, ettersom kameraet nok er flaskehalsen hva skrive/lesehastighet angår. Så et hvilket som helst Sandisk eller Lexar kort bør duge.

Veske følger ikke med, men originale finnes fra ca. 200 kroner, og uoriginale i god kvalitet fra ca. 100-150 kroner.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Du vil definitivt ha stor fordel av et raskere minnekort ved bruk av høyeste oppløsning ved videoopptak(640x480, 30bps). Et normalt kort klarer ikke det raske mottaket og video blir hakkete. Anbefaler derfor et SanDisk ULTRA II hvis video er viktig.

 

IXUS 500 er VESENTLIG bedre enn IXUS 40 på ren bildekvalitet.

Allt fra toner til detaljerikdom(gjengivelse av disse) og skarphet er bedre på IXUS 500. Dette er nok primært pga den reduserte brikkestørrelsen i IXUS 40.

Brikken i IXUS 500/430 er på 45,7mm imens IXUS 40 kun måler 31,7mm.

IXUS 500 har også et ekstra linseelement (7 hos 500 mot 6 hos IXUS 40).

Så på ren bildekvalitet er både IXUS 430 og 500 klart bedre enn 40.

 

IXUS 40 har derimot bedre macro, større skjerm(men samme oppløsning), vanvittig mye bedre videofunksjon og er mye raskere på alle ledd.

 

Konklusjonen er uasett at du bør gå for IXUS 40 da fordelene veier opp for bakdelene.

 

Blir jo spennende å se hvor lang tid det tar før canon kommer med en IXUS 50.

Tipper den er rett rundt hjørnet.. (eller så snart canon har tømt lagrene for ixus 500.......)

 

:w00t:

Endret av clickclick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...