Gå til innhold

Blackice extreme..


Anbefalte innlegg

Noen som er den heldige eier av en slik?

Hvilke temperaturer har dere i såfall?

Jeg har en radiator fra et ventilasjonssystem ( 20x30cm).

Vanntemperaturen ligger ca 3-4 grader over luftemp. Har da en 120mm Papst 26db vifte som kjøler denne. Har lurt på å skaffe meg en Blackice extreme, men vet ikke om jeg tjener mye på det.

Temperaturer akkurat nå i sommervarmen:

Luftemp 20 grader. Vanntemp 23 grader

Idle 31,5 grader Load 35 grader ( 1 time burn-in sisoft sandra)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette normalt? 3-4 grader over romtemp virker mye synes nå jeg.. Har en forskjell på 0.1-0.3 max jeg.. :smile: Og jeg har en swiftech radiator med 2 120mm vifter på, hver av dem lydløse på 10 cm avstand, selvom det er 38db vifter.. kjører dem på laveste med noise control spenningsregulator..

Lenke til kommentar

Har en jeg :grin: og er kjempefornøyd. Lett å plassere og god ytelse. Vanntempen er stort sett 2-3 grader over romtemp.

 

Det glemte jeg: Mye av grunnen til at jeg kjøpte den er at den gir god ytelse med en svak vifte. Jeg har en 120mm Papst 26db moddet til 5V på den. Det er ikke vindsus en gang...

 

[ Denne Melding var redigert av: superdigg på 2002-05-28 23:00 ]

Lenke til kommentar

sten skrev (2002-05-28 22:50):

har en hayden/swiftech raddis mm. vanntemp ligger ca 3-7 grader over rom tempt. se websiden min for all info.

 

Du tjener så absolutt på å sette viftene slik at de blåser varmlufta opp og ut av kabinettet (varmluft stiger). Sett også viftegriller på!

 

[ endret av Corleone den 2002-05-29 04:42 ]

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Den 2002-05-29 04:41, Corleone skrev:

Quote:


Quote:


sten skrev (2002-05-28 22:50):

har en hayden/swiftech raddis mm. vanntemp ligger ca 3-7 grader over rom tempt. se websiden min for all info.


 

Du tjener så absolutt på å sette viftene slik at de blåser varmlufta opp og ut av kabinettet (varmluft stiger). Sett også viftegriller på!

 

<font class=editedby>[ endret av Corleone den 2002-05-29 04:42 ]</font>

 

Hvorfor sette på viftegriller? Da blir det jo bare mer motstand for lufta, og mer støy..

Lenke til kommentar

 

Du tjener så absolutt på å sette viftene slik at de blåser varmlufta opp og ut av kabinettet (varmluft stiger). Sett også viftegriller på!

_______________________

 

Den beste måten å kjøle vannet på er å få romluft inn og styre lufta ut i rommet igjen. Da må luftstrømmen tvangsstyres i en lukket kanal i kabinettet.

 

Men om kassa er godt ventilert spiller det muligens ikke stor rolle. Men med inn- og utluft ledet utenom kassa, altså gjennom en lukket kanal i kassa, - blir det riktig!

 

Men betyr det noe særlig i praksis, det vet ikke jeg. Har du erfaring med dette?

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-06-29 21:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...