Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koble til Zyxcel ADSLmodem/router/wlan.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettopp satt opp ADSL fra Tele2 hjemme hos min mor.

Jeg droppet å få modem fra Tele2, og kjøpte en alt i en boks fra Zyxcel.

Den har ADSL modem, router/switch og Wlan. Ganske kjekk.

Da jeg tok den ut av boksen og koblet laptopen min til, kom jeg inn og fikk satt den opp. Jeg satte opp ADSL til bridge, og satte opp en Wlan sone med passord.

Stasjonære PCen funker fint med kabelen plugget inn, men det trådløst PCI kortet finner ikke Wlan på Zyxcel boksen. Laptopen derimot fant den med engang.

Så jeg vil logge meg inn på boksen igjen via ip 192.168.1.1

Men nå får jeg ikke lov. Uansett hva jeg gjør så finner den ikke boksen. Internett funker og alt det.....men jeg FÅR ikke koblet meg på boksen for å endre innstillinger på den.

Har noen noe ideer om hvorfor jeg ikke får lov til det? Jeg har prøvd å dra ut ledningen som går i telefonkontakten, så den ikke søker på nette..men det virker ikke det heller.

Så..har noen noe tips???

AKIRA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har routeren i bridge, vil bare en av maskinene få gå på internett. Jeg regner med at tele2 begrenser dine "public iper" til en. Det du må gjøre er å sette opp statisk ip på en av maskinene, eks 192.168.1.2 og logge inn på routeren og forandre fra bridge til routing. Da vil alle maskinene som er innenfor routeren få gå på internett med kun en ipadresse som sees utenfra.

Sett opp dhcp på maskinene etter at du har satt opp routeren i routing, og jeg regner med at det vil fungere.

Om jeg har forstått deg rett da? ;)

Mvh Trond

Skrevet

Dette kan fult mulig være løsning, synd jeg ikke postet dette spm igår. Nå er jeg tilbake i Oslo, og Modemet står i Tønsberg. Vi får se til jul!! *s*

AKIRA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...