s0ppen Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 hei. Jeg leste i en artikkel her at du kunne "låse opp" GF6800 kort, men dette kunne ikke gjøres på alle 6800 kort. Noen NV40-GPU-er mangler pipelinene i maskinvaren, som det ikke går an å gjøre noe med - mens andre igjen har fått dem fjernet i BIOS-programmet, og disse kan låses opp. Det jeg lurer på hvilken produsent, eller hvilke typer 6800 kort kan låses opp på denne måten? på forhånd takk!
lavizh Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Dette gjelder vel 6800LE kortene om jeg ikke husker feil, at man kan få 12 pipelines via softmodd? Bruk søkefunksjonen du, finner nok noen poster ang. dette. Endret 20. november 2004 av lavizh
s0ppen Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Et ukjent antall av NVIDIAs GeForce 6800 "standard" og LE-kort er egentlig nedskalerte versjoner av storbrødrene GT og Ultra, men metoden som er brukt for å fjerne de ekstra pipelinene varierer. Gjelder begge deler
Gravstein Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 De e dette du leter etter: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=311841
MacManus Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Dette gjelder vel 6800LE kortene om jeg ikke husker feil, at man kan få 12 pipelines via softmodd? Bruk søkefunksjonen du, finner nok noen poster ang. dette. Kan få 16 hvis du er heldig og 6 vertex shades. Man kan låse opp pipes på de fleste kortene utenom GT og Ultra, for de har allerede 16 pipes. LE har funkert bra med mange men mange har også fått defekt kort grunnet softmodding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå