Gå til innhold

Spillverket.no: Hvor plagsomt er ristende reklame?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til at flere reklameavhengige nettsider har begynt å vise reklame med stadig mer bråkete "se på meg"-metoder. Dvs, tidligere så jeg de bare få mindre seriøse nettsider, nå dukker de opp på flertallet av nettavisene jeg leser, samt Gamer.no mm.

 

Det som plager meg er reklamene hvor det er åpenbart at formålet med animasjonene er å fange blikket til sidens besøkende igjen og igjen og igjen, ikke med interessant innhold, men ved å konstant bevege seg, slik at blikket hele tiden blir fanget av reklamen. I alle fall for meg fører dette til at jeg til tider ikke orker å lese hele anmeldelser, eller engang lange tråder på forumet, fordi jeg konstant blir avbrutt og mister sammenhengen. Reklamene fungerer effektivt som visuelt støy. Jeg vil understreke at jeg ikke i første rekke reagerer på at reklamene er animerte, men på reklamer med blinkende bakgrunner, ristende tekst, eller andre "harde" bevegelser som tydelig er designet for å hevde seg fremfor resten av innholdet på siden.

 

Siden jeg gjetter på at Gamer.no er fullstendig avhengige av reklameinntektene, og derfor neppe ønsker å komme med for mange begrensinger ovenfor annonsørene deres, lurer jeg for det første på om det er flere enn meg som har problemer med dette, og om det er det, om noen har gode idèer for hvordan problemet kunne løses...

 

Det styggeste eksemplet er reklamene for a:sms, og MOH:PA, men også elkjøp- og killzone-reklamene er forstyrrende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...