Doffar Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Når dette scriptet kjører kommer output over html-taggene. Jeg vilat output skal komme i en label i en form. Hvordan gjør jeg det? <script runat=server> sub btStuff_Click(obj As Object, e As EventArgs) dim reader As XmlTextReader dim i As integer try reader = new XmlTextReader(Server.MapPath("books.xml")) while reader.Read() select case reader.NodeType case XMLNodeType.Element if reader.HasAttributes then for i = 0 to reader.AttributeCount - 1 Response.Write(reader.GetAttribute(i) & " ") next Response.Write("<br>") end if case XMLNodeType.Text Response.Write(reader.Value & "<br>") end select end while catch ex as Exception Response.Write("Error accessing XMLfile") finally reader.Close end try end sub </script>
Kirikiri Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Prøv myLabel.text = "Min output" i stedet for Response.Write. Kirikiri
Doffar Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Jeg er litt ny i ASP.NET.. Hvordan skal jeg gjøre det med myLabel.text = "Min output"? Jeg får det ikke til uansett hva jeg gjør...
Kirikiri Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Først må du lage en label i html-viewet ditt. Kall den myLabel. Lag en stringvariabel i koden dim myOutput as String myOutput.text = "" og så setter du try ... for i = 0 to reader.AttributeCount - 1 myOutput &= (reader.GetAttribute(i) & " ") next ... end try ' og så tilsvarende for den andre casen og catch-statementet ditt ' før du slutter av sub'en, så legger du myOutput som tekst i labelen: myLabel.Text = myOutput end sub mulig du må gjøre noe i linjen myOutput &= (reader.GetAttribute(i) & " ") Hvis den feiler, så bare sett myOutput &= i & "<br>" for å se at den skriver ut riktig. Og så kan du teste om du f.eks. må ha med en cstr() rundt reader.GetAttribute. Kirikiri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå