Gå til innhold

Hvilke maskinkrav stiller HL2, erfaringer ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte det kunne være interessant med en post hvor folk oppsummerte hvordan Half Life 2 går på deres maskin. Ikke alle som har fått tak i spillet endog og lurer på om det faktisk er spillbart på diverse "old-time maskiner"...

(Ja jeg veit at det faktisk kan kjøres på mange eldre skjermkort på bekostning av grafikk men det er jo litt kjipt..)

Husk å skriv følgende;

* Oppløsning som det spilles i

* Detail nivå

* AA/AF på/av

* Ca fps dere oppnår

Selvfølgelig er cpu/ram/skjermkort som det spilles med interessant... :yes:

Så kom igjen kjør på med erfaringer!!

Mvh

Endret av Fre_ZZe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hardware:

athlon xp 2100+@2,2Ghz

1024MB ram

geforce 4 ti4600

Kjører nå med 1280 *1024 og det meste av grafiske innstillinger på high bortsett fra vann og skygger som begge er på det laveste. AA og AF er selvfølgelig av.

Ligger vel stort sett rundt 40-50fps, men dette varierer veldig. Hender jeg er oppe i 70-80, men dumper ned i 15-20 av og til. Heldigvis er dette skjelden, og det har egentlig aldri vært til særlig sjenanse. Ble overrasket over hvor godt det kjørte.

Skrevet

hardware:

Amd xp 2500@3200+

1024mb pc 3200 ( 400 mhz ) corsair 2,2,2,5

Oppløsning: 1024*768

X800pro vivo @ x800xt pe ( 542/1150 )

Kjører alt på fult. Og da mener jeg fullt.

Har ikke testa i høyere oppløsning, men kjører glatt med alle settingsa på det høyeste.

Har ca fps mellom 50 og 130

Skrevet (endret)
Kjører nå med 1280 *1024 og det meste av grafiske innstillinger på high bortsett fra vann og skygger som begge er på det laveste. AA og AF er selvfølgelig av.

Ligger vel stort sett rundt 40-50fps, men dette varierer veldig. Hender jeg er oppe i 70-80, men dumper ned i 15-20 av og til..

Hm, interessant.. 1280*1024 og det meste av details på high er ikke værst med et GF4 kort! At du da stort sett ligge på 40-50 erjo genialt, kan virke som om grafikkmotoren er svært bra og samtidig "lite" krevende...genial kombinasjon :)

Andre med erfaringer ?

Endret av Fre_ZZe
Skrevet (endret)

1.66ghz AMD XP 2000+

768MB DDR RAM

Geforce 4 Ti4200

Oppløsning i spillet: 1024*768

LOL! Jeg kjører bedre enn deg Josten, med Anti Anistropic og Anti Aliasing av. Har sånn opp i mot 100 fps på tette maps, mens jeg i store områder ligger på det minste nedi 30-40 fps.

En ting mange ikke vet om er viktigheten av å ha på VSYNC. I dette spillet flipper bilde som bare faen, om du ikke har VSYNC på. Om du kjører på et dårlig system og bare har 60 hz skjerm, bør du allikevel ha det på. Spiller går rett og slett renere. Selv kjører jeg med 100hz og eg kjempefornøyd med hvor bra spillet går.

Endret av Loooper
Skrevet

Jada, men ikke forvent spesialeffekter. Spiller selv CS Source på skolen med 3ghz CPU, 1gb ram og 8MB Intel Extreme graphics :p Går helt greit med lave innstillinger.

Skrevet

1024*768.

Alt på høyeste.

uten aa og af.

ligger som regel mello 40-150 fps. (har vert oppe i 280)

som regel 40-70 ute. og ganske mye mer inne. MEN av og til kommer noen utrolig irriterende fps drops som ødelegger alt...........................(da mener jeg seriøs hakking)

spes i signatur.

Skrevet
Jada, men ikke forvent spesialeffekter

Jupp er klar over det, så det er skjermkort på veg i posten snart forhåpentligvis... :)

For full guffe på "spesialeffektene" må man vel ha et skjermkort som støtter DX9 såvidt eg har forstått ?

Skrevet

Jeg har en XP2100 på 1830mhz og bare 512 DDR pc2100 ram, lurer på om jeg kan kjøre spillet da...har et 6800NU på vei i posten.

Forhåpentlige specs er 1024*768 high settings og litt AA/AF på..noen som har tru på at dette kan kjører med rundt 40-50fps ?`

Skrevet

[email protected]

9800pro

512 ddr pc2700

HIGH på alt untatt skygger (vet ikke hvorfor jeg satte den på low.. fikk ikke mindre fps med den på lol)

tette (småe brett) 70 - 150 fps

Åpne arealer 30 - 70 fps..

AA å AF av!

Skrevet

Imponerende Magnus. Ikke gale med tanke på at du kanskje burde hatt en liten flaskehals hva gjelder både cpu,skjermkort og ikke minst minne... Minimum 30 fps og helt opp i 70-150 på mange brett erjo absolutt til å leve med. Andre med erfaringer - Holder det med 2Ghz Atlhon Xp og 512DDR pc2100......

Tror skjermkortet vil være GF6800NU når eg får råd til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...