Gå til innhold

Ustabil maskin (låser eller restarter seg,... :( )


alaruz

Anbefalte innlegg

Ja overskriften stemmer veldig godt faktisk også,...

 

Tilfellet gjelder en maskin jeg har rotet med endel i de siste dagene ,....

 

HK : Abit KG7-RAID (helt sprettnytt igjen på garanti)

CPU : AMD TB 1,33 ghz (266)

RAM : 1x TwinMos 256 mb DDR (pc-2100) reg/ecc

HD : Seagate Barracuda IV, 60 gb

Grafikkort : Gainward Geforce 2 MX400 - 32 mb (agp)

LAN : 3c905c-tx 10/100

lyd : SB

 

-------------------------------------------------------

Har tatt total Clean-Install med Windows 2000 PRO - og fulgte faktisk denne : http://www.abit.nl/eng/faq/kg7.htm - fra bits sider veeeldig godt også for å få best mulig resultat !

 

Alle nyeste driver blir også brukt samt SP2 for Windows 2000.

 

Når alt er ferdig installert, og starter opp legger jeg merke til plutselige reboots eller hangups (selv uten annen programvare installert utenom drivere og Windows ting,...)

 

Etter installasjon av Winamp og noen spill (klarte faktisk installere dette etter endel reboots ja,.. ) så la jeg merke til at dette var typiske programmer som ikke restartet alltid,.. men likte å henge seg :sad:

 

Dette er et stort mysterium for meg og tar imot ALLE mulige og UMULIGE tips,....

 

- Faktisk så prøvde jeg VGA-BOOT fra Oppstartsmenyen i Windows 2000 og da kjørte alt fint og stabilt,... - men da laster den heller ingen skjermdrivere da (men de fleste andre,....)

 

Takker på forhånd for alle svar !!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta ut lydkoret ditt. SB klarer ikke å lage drivere som følger standarder...

 

Videre se til at du har kjølepasta under CPUen, eller vil du få symptomer med at den rebooter.

 

Se over BIOS og load setup default/fail safe e.l. og prøv da. Er boksen din stavil da er det trolig noen bios innstilligner som er feil. F.eks. kan det være cas2 på minne når det skal være cas3 o.l.

Lenke til kommentar

Har hatt noen lignende problemer selv og er ganske sikker på at problemet er med via-driverne og w2k. Prøv å avinstaller disse, for så å reinstallere dem uten agp driveren. Det gjorde ihvertfall at min maskin slutta å krasje helt plutselig. Eneste problemet er at å fjerne denne driveren gjør at grafikkortet ikke fungerer helt som det burd, dvs at spill går mye dårligere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 19:02, Timberland skrev:

Har hatt noen lignende problemer selv og er ganske sikker på at problemet er med via-driverne og w2k. Prøv å avinstaller disse, for så å reinstallere dem uten agp driveren. Det gjorde ihvertfall at min maskin slutta å krasje helt plutselig. Eneste problemet er at å fjerne denne driveren gjør at grafikkortet ikke fungerer helt som det burd, dvs at spill går mye dårligere.


 

AGP driveren ble ikke merket under installasjonen, da jeg installerte AMDs egen driver for dette,....

 

Er enda like forvirret !

 

- har forresten prøvd endel i BIOS også for eksperimentering,.. til og med klokket ned,... - men samme skittet,...

 

Og lydkort,... hmm kanskje,.. men i VGA mode funker jo MP3 o.l. som bare det,... - da er vel lydkortet utelukket `?

Lenke til kommentar

Dette er helt rart :

 

Avinstallerte AMD AGP gart driveren - den jeg installerte istedet for den som er i VIA 4-1 og alt gikk stabilt og fint etter dette !!! :S

 

Antall 3dMarks på denne maskinen : (3dmark 2001se)

 

- 2539

 

Vet ikke om det er bra til å være maskinkonfigurasjonen, men taper man ikke endel ytelse på å ikke ha den agp driveren inne ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...