csboy Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Jeg har satt opp en dedicatet server. Men når jeg prøvde å legge ip`en inn på favorites funka det ikke. Prøvde også å søke etter serveren på game-monitor.com Hvorfor finner jeg ikke serveren? Hadde serveren oppe i 10 minnutter og det var heller ingen andre som connecta. Hva kan feilen være?
Mixy89 Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Jeg tipper at det enten er firewall, vet ikke om du har firewall men det er sikkert ette eller annet program som blocker dette, du skal åpne porter fra ca 27000-28196 (tror jeg??) jeg hadde samme problemet, men det lot seg fikse etter at jeg fikset firewallen. Det er skjeldent at noen connecter etter ti min(i alle fall på privat server). det er skjeldent at det er den IP'en som står oppvist i det dedicated server vinduet (min erfaring) Jeg forslår at du: 1. fikser firewall 2. setter opp serveren, har den gående ca en time.... 3. søker etter serveren din på www.gsearch.net 4. prøver å joine derfra. hvis ikke dette går og du ser at det er noen som er inne på serveren din, klikker du på console så skriver du noe som: say (say må være med for at spillerne skal kunne se dette)" kan noen sende IP'en bare til chatten?" ett siste forslag (vet ikke om dette funker, har ikke testet) gå i consolen, i dedicated vinduet og skriver "status" jeg vet i alle fall at IP'en kommer opp hvis man spiller, vet ikke om dette går på dedicated. jeg tiper at debn IP'n du ser er en local IP, tipper at det er: 192.168.0.100(101..):27015
csboy Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Når jeg satt opp serveren fikk jeg spørsmål om jeg ville tillate serveren tilgang på alle porter, og jeg svarte da ja til dette. Ip`en du sa stemte nesten. Den er 192.168.1.10:27025. Prøvde det status greiene og da fikk jeg den samma ip`en. Men nå skal jeg prøve å holde den oppe i en time for å se om noe skjer.
DevN Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 (endret) Gi WAN IP-en til noen venner, se her hvis du ikke vet hva din er: http://www.whatismyipaddress.com/ For at du selv skal kunne koble til, må du koble til LAN IP-en din, og bruke en unik port på klient og server. EDIT: Fiksa en liten leif. Endret 16. november 2004 av DevN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå