Gå til innhold

Lydproblemer på Intel Desktop Board D865GLC

roger'n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg bygget pc kjøpte jeg et lite kabinett som heter for Antec Aria og et micro ATX hovedkort. Det gikk ikke lenge før jeg fant ut at det ble for varmt i det kabinettet da det ikke er plass til en god cpu kjøler :ermm:

Så det neste ble at jeg flyttet alt over i et nytt kabinett med en god nok kjøler, og alt skulle være løst. Men neida..... all lyd var borte

Kabinettet som jeg hadde først hadde audio plugger i front, men ikke det som jeg bruker nå. Det er et lydsystem som heter SoundMAX på dette kortet, og det var auto detect funksjonen som gjorde at jeg fant problemet.

Den spurte om hva jeg plugget i front panel audio jacks kontakten når jeg plugget i lydkontakten bak.

Siden det så bra ut ellers i Windows og med drivere, forsøkte jeg å sette det gamle kabinettet ved det nye og plugge i front panel pluggene i AUX in, fra kabinett til kabinett, og da fikk jeg lyd :hmm:

Ergo... jeg får lyd KUN hvis front panel audio er plugget inn i AUX in som før. Finner ikke noe sted å slå det av og har nå to pc'er brokoblet for å få lyd.

Hovedkortet er et Intel Dsktop Board D865GLC med intigrert lyd

Håper noen har råd til mitt litt banale problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...