Gå til innhold

Svart skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et år tilbake bygde jeg følgende:

Aopen 350W kabinett

Abit NF7-m (med en særdelses bråkete vifte)

Athlon XP 2500

WD 120GB

512mb RAM (husker ikke merket)

Gammalt Nvidia Riva TNT 2

Denne konfigurasjonen har voldt meg en del problemer, men jeg har stort sett løst flokene. Problemet nå er oppstart. Når jeg skal skru på maskina får jeg som regel ikke bilde, skjermen går i hvile modus, får ikke signal. Ved gjentatte restarter får jeg som regel bilde.

Har oppdatert bios

Har tatt ut grafikkort, brukt det integrerte - fortsatt ikke bilde

Noen som har gode ideer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd å bytte skjerm, samt flytta litt på minnebrikkene, samme resultat.

Skikkelig irriterende, heldigvis er jeg ferdig med hovedoppgava, så jeg slipper angsten for død maskin.

Skrevet

Hadde akuratt det problemet med data'n til en kamerat. Vi prøvde ut nesten alt. Til slutt kjøpte vi et nytt hovedkort, da funka det.

Men ble nesten litt usikker på om det var noe vits nå, kanskje det bare var minne slotten. Jaja..

Skrevet

¨kan være kortslutning. Jeg ville prøvd å tatt ut HK, lagt det på bordet, kobla til det jeg trengte og prøvd å fyre den opp. Fyrer den, kan f.eks HK'et komme i kontakt med festeplata i kabinettet. Det har skjedd, hehe

Skrevet

Synes det kan høres ut som om din cpu blir satt feil opp ved oppstart av maskinen. Har du sett om det er noen mulighet for å velge "Defaults" I BIOS.

Lurel

Skrevet

Omsider har jeg fått maskina opp og gå igjen

Løsningen heter Asus A7N8X-E Deluxe

Komplett skal nå få igjen sitt Abit kort (som forøvrig er mitt tredje med feil!!)

Blir bytta glatt i et litt bedre VGA-kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...