Sk@lleBank Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Har et Sapphire 9800pro ultimate ed. som jeg klokket til 425Mhz med Sapphires redline utility. Gikk greit en stund, men krasjet til slutt i Doom3. Gikk tilbake til default values(378mhz), og kortet virker greit i windows. (Scorer 2518 i 3dmark05) Men: Under oppstart, før windows laster, scroller skjermbildet på skrå over skjermen fort og slik at bildet er uleselig.. Så fort windows kommer i gang(driverne lastes?) funker alt som det skal, og fra "velkommen" bildet vises er alt ok.. På grunn av dette er det så godt som klin umulig å forandre settinger i bios, ser ikke en dritt av va som står der.. Har jeg ødelagt noe? Dette er et vifteløst kort med zalmanns heatpipe kjøler. Kanskje ikke det beste utgangspunktet? Alle innspill mottas med takk..
flashcrw Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hva som egentlig har skjedd er ikke godt å si. Det kan være mulig at en setting i bios er blitt endret. Prøv å holde inn "delete" tasten når maskinen booter, og se om du kommer inn i bios med leselig tekst. Hvis dette ikke funker, kan du prøve å ta en reset av bios med jumperen på hovedkortet. Lykke til .......
Sk@lleBank Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Har allerede prøvd både å resette bios og å flashe til nyeste versjon.. Samme problemet fremdeles.. Men thanks anyway.. Vurderer å flashe biosen på skjermkortet. Kanskje d hjelper...
Sk@lleBank Skrevet 10. november 2004 Forfatter Skrevet 10. november 2004 Hvis noen er interessert så hjalp det Flasha til 9800XT bios, og nå er alt i skjønneste orden..
DarkStarr Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 var det mye stress å flashe?? jeg har et 9800 pro og vurder å flashe, kan du gi meg noen tips så hadde det vært hyggelig
Korben_D Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Hei! Bestilte nettopp samme kortet som du har! Har du link til den xt biosen, sånn for enkelhets-skyld?
Mekkeren Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 hjelper det egentlig noe særlig ytelse messig med XT bios? og er dette risikabelt? har et 9800pro men er super fornøyd med sånn det er standard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå