Gå til innhold

Overopphetet Elitegroup G556E?


Anbefalte innlegg

Har en Elitegroup G556E D1600 som i den siste tiden plutselig bare har begynt å blacke ut. Dvs. at den bare slår seg av. Det trenger heller ikke være tunge oppgaver den holder på med. Den klarer f.eks ikke å kjøre avinstallasjon av Opera, uten å kutte. Programfeil? Multicom mente først det kunne være at CPU ble overopphetet og at kjølepastaen mellom CPU og ribbe måtte byttes, men da jeg sa at jeg kunne kjøre Doom3 med høy oppløsning med høy detail stabilt, mente de det måtte være programfeil. Eneste løsningen de hadde var at jeg måtte ta en "format C" og installere alt på nytt igjen. Dette er jo en omfattende prosess som jeg ikke har tid til akkurat nå. Noen tips?

Endret av kayennefetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har selv hatt lignende problemer, men det har kun skjedd når jeg har spilt et par timer, jeg har såkalt pro jeg da, men mistenker at de fleste ecs er ganske like. Hardisken min tok forresten kvelden i forbindelse med dette problemet, men det kan jo også være et enkelt tilfelle da..... Høres riktignok litt rart ut at det skal ha noe med c: og ikke komponentene, men hver sin teori.......
Lenke til kommentar

Hei,

Har hatt de samme problemet,dothan 1700.DRITTLEI!!!

Men installerte den nye biosen fra ecs sin hjemmeside i går,og har ikke blacket etter det. Tror d var et problem m viftestyringen.For å oppgradere biosen brukte jeg en boot cd,og oppgraderte fra en mp3spiller,usb on the go....

Bios versjon 702 tror jeg.

 

Ellers litt misfornøyd m pc'en min.Problemer m touchpad som begynner å hoppe vilt,hd-byttet,overoppheting og nå klarer den ikke brenne cd'er fordi det kommer en "power calibration error".....

 

Håper tipset mitt hjelper.

Lenke til kommentar

lastet ned og brente en boot cd. Tror den het "ultimate boot cd" eller noe. Etter det restartet jeg med cd'en og valgte "filesystem managers" tror jeg og installerte biosen. Måtte bruke iriver spilleren min fordi,boot cd'en ikke støttet ntfs filsystemene på hd-min.

 

Touchpad'en funker helt fint til vanlig,men plutselig klikker den helt og hopper rundt på skjermen og trykker på alt....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plages med svak ytelse på mn G556E Pro. D1600, Mobility 9700 128mb, 512 333 ddr. Får 20-21 fps på relativt lave settings, 640*480 Doom3. Dette får jeg ikke til å stemme .. ? Ellers.. Viftestyret endret seg totalt etter jeg smurte på AC3.

 

Hadde problemer med touchpad'en min jeg og. Litt mukkling med settings og det faktum å unngå å "komme borti" to steder på touchpad samtidig, hjalp masse. hender ennå den gjør det de første 5 sec etter den kommer ut fra hvilemodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...