Gå til innhold

Cheater som skal bannes, men HOW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

DA har jeg jo status i demoen :D

Mendet hjelper jo ikke en dritt så lenge den ikke er ifra en av "RADAR serverne". Men hvordan kan jeg "bevise" hvilken server det er tatt opp ifra? Står det i demoen sammen med status?

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
Radar kan ikke hjelpe til siden "Haugesund" serveren ikke er med i Radar-communityet.

Her er en liste over servere som er med i Radar: http://radar.gaming.no/index.php?menuid=15

Jeg tror folkene i Radar tar disse i mot med takk. Det er ett fett om spilleren spiller på en server som ikke er med i radar, så lenge han cheater bør han bannes.

Personlig så skal jeg banne vedkommende på alle serverne jeg administrerer, så snart jeg kommer hjem (må bare sjekke demo først).

:D

Skrevet
DA har jeg jo status i demoen :D

Mendet hjelper jo ikke en dritt så lenge den ikke er ifra en av "RADAR serverne". Men hvordan kan jeg "bevise" hvilken server det er tatt opp ifra? Står det i demoen sammen med status?

TIPS:

Laster du med DemoFreak eller tilsvarende får du opp hvilken server demoen er tatt fra...

Skrevet

Uansett greit å inkludere det i demoen ved å skrive "status" i console. :)

Vi i RADAR banner ingen uten at det gjøres (ja, vi er litt pirkete), eller vi har bevis som f.eks. en serverlogg som kan bygge oppunder at personen var der da.. :)

Skrevet

Vi i RADAR banner ingen uten at det gjøres (ja, vi er litt pirkete), eller vi har bevis som f.eks. en serverlogg som kan bygge oppunder at personen var der da.. :)

Det ER status i console i demoen min. Skrev iallefall STATUS i console mens jeg recordet. Mulig det var midt i eller noe, husker ikke helt.

Radar kan ikke hjelpe til siden "Haugesund" serveren ikke er med i Radar-communityet.

Her er en liste over servere som er med i Radar: http://radar.gaming.no/index.php?menuid=15

]Jeg tror folkene i Radar tar disse i mot med takk. Det er ett fett om spilleren spiller på en server som ikke er med i radar, så lenge han cheater bør han bannes.

Personlig så skal jeg banne vedkommende på alle serverne jeg administrerer, så snart jeg kommer hjem (må bare sjekke demo først).

Det mener jeg og, men whatev... :p

Skrevet

Det ER status i console i demoen min. Skrev iallefall STATUS i console mens jeg recordet. Mulig det var midt i eller noe, husker ikke helt.

]Jeg tror folkene i Radar tar disse i mot med takk. Det er ett fett om spilleren spiller på en server som ikke er med i radar, så lenge han cheater bør han bannes.

Det mener jeg og, men whatev... :p

RADAR har som "policy" å ikke ta imot demoer fra miljøer som ikke er medlem i RADAR. Siden vi da har kontroll på hva som kommer inn osv.

Dessuten er det fysisk umulig å legge til en ban i vår database uten at vi registerer den til en server/miljø.

For at vi kan legge til en server/miljø må vi ha admins fra det miljøet/serveren til å ta ansvar..

Det er endel byråkrati i bildet her, men er nødt til å være det for at vi skal klare å sortere ut de bannene som er ekte og de bannene som i utgangspunktet ikke burde vært der i hele tatt.

I tillegg så har det blitt sånn at alle demoer må igjennom en verifiseringsprosess før vi kan si at de er godkjente som RADAR bans.

Denne verifiseringsprosessen gjøres av en admin fra et miljø som er uavhengig fra det miljøet som la inn bannen og demoen.

Sånn kan vi få kvalitetssikret arbeidet vårt!

-nxm-

Skrevet

Tja, det er vel ikke så unormalt.

Dagen før i går (tror jeg), spilte jeg mot en cheater som kalte seg selv "SK|HeatoN".

Var jo helt klart wallhack, og muligens aimbot - det skal jeg ikke si helt sikkert.

Skrevet
Og hva gjøres i denne "verifiseringsprosessen"?

I en sånn verifiseringsprosess vil demoen(e) som blir lagt til bli gått igjennom av andre admins.

Altså det vil komme en eller flere meninger om demoen og demoens innhold.

Som i realiteten betyr at RADAR blir et mer sikkert system sånn at ikke "gulle HS" bannes.

Med denne verifiseringsprosessen håper vi at feilprosenten vil holde seg like lav som den hittil har vært. Feilbans kan vi jo ikke ha noe av?!

I verifiseringsprosessen er det ikke bare demoen som får gjennomgå, men det er også en kontroll på at STEAMID, grunn, server o.l. stemmer overens med det som vises i demoen. Sånn at ikke f.eks. STEAM_0:1:1123 legges til som ban i stedet for det som egentlig skulle legges til: STEAM_0:1:123.

Sånne ting er det vi vil forsikre oss mot!

I tillegg så er dette en start på det vi ser på som fremtidens RADAR system. Vi er jo fremdeles i en sånn periode at ting blir fjernet og lagt til i systemet daglig - takket være vår gode koder fra SuperServer, Docster.

"ToDo" listen for RADAR er fremdeles lang, å det kommer tilstadighet flere ting på listen. Dere kan jo lese litt om hvordan RADAR fungerer på http://radar.gaming.no/

Men jeg tror imidlertidig at det står mer om RADAR's oppbygging i denne tråden enn det gjør på websidene våre. Men er jo annen nyttig informasjon som finnes på websidene våre da. For eksempel hvilke krav vi har til demoer, samt hvilke kontaktpersoner de forskjellige miljøene/communitiene har i RADAR.

-nxm-

Skrevet
SK|HeatoN er jo en utrolig god spiller ikke cheater :)

Det der var nok bare en fakenicker, siden HeatoN ikke cheater. Skal gi to fakta, den ene kommer nok til å peke mer mot HeatoN, den andre kommer nok til å peke mer bort fra cheat, men jeg vet hva jeg så. ;)

1. Svensk server.

2. fy_pool_day.

Stoler ikke alltid på andre som er 100% sikker på cheat, men stoler virkelig på meg selv.

Måtte jo hele tiden bytte team siden jeg var best på serveren (etter HeatoN), slik at jeg måtte spille mot han. Vet ikke hvorfor jeg og HeatoN plutselig var på samme lag hele tiden, det fikk jeg ikke med meg. :dontgetit:

Skrevet
Hater cheatere, og gjør alt jeg kan for å få tatt de...

Var innpå Haugesund, og hva ser jeg ikke, en CHEATER! :realmad: Har sett mange før, men nå vil jeg ta'n skikkelig.

Sjekket litt på steampowered, men det høres ikke bra ut;

Question

I want to report a cheater, new cheat, cheat website, or abusive admin

Answer

We appreciate our customers support in our anti-cheat efforts.

All of our player bans occur through the VAC (Valve Anti-Cheat) system and we do not ban individual players based on reports from third parties. We appreciate your good intentions by reporting individual players suspected of cheating but we do not use these reports.

However, if you know of a new cheat, especially private cheats (ones that aren't on a public website), and can provide the links or the actual binaries, please visit the SteamPowered Forums and PM (private mail) a moderator there and they will pass the information along to the VAC team.

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/s...0IGNlaGF0&p_li=

Hvordan kan jeg få han vekk fra CS?

EDIT:

Han er på Haugesund CS enda, under navnet "Jeg cheater ikke", hvis det er noen admins som leser dette...

han har jeg også spilt mot, han cheater noe helt jævlig :@

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...