Gå til innhold

Anbefalinger til trådløst nettverkskort?


Kick1

Anbefalte innlegg

Av diverse årsaker må jeg bytte til trådløst hjemme. Nå driver jeg og ser etter billige trådløse {pci,usb}-kort, og kriterie numero uno er selvfølgelig at det virker problemfritt i Linux.

 

Siden jeg har hørt en del skrekkhistorier ang. trådløst og Linux, lurte jeg på om noen her har noen anbefalinger. Jeg har bare et 11Mbps aksesspunkt, så jeg har ikke behov for sånne 108Mpbs Super G kort og sånt i den duren der. ;)

Jeg har også søkt meg litt frem på internett og funnet en del forskjellige drivere. Nå regner jeg med at disse er chipsett-avhengige, og kunne derfor ha tenkt meg å få vite hva slags driver dere bruker på deres kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes noen med erfaring med trådløse nett under Linux burde skrevet en liten HOWTO  :w00t:

 

Hvilke nettverkskort som støttes best, hvordan sette opp, programvare osv.

Tenkte akkurat det samme... :thumbup:

 

Edit: Howto'en på TLDP ble sist oppdatert 31. juli 2002, og mye har sikkert forandret seg siden den gang..?

Endret av Kick1
Lenke til kommentar

Mitt "Topcom Skyr@cer Pro Pci 154", som jeg kjøpte hos Elkjøp, bruker et "Atheros" chipset, dette er støttet av madwifi. Må forresten nevne at den høyeste hastigheten som er støttet av madwifi er 54Mbs, men det kommer nok en 108Mbs versjon av modulene snart :)

 

Ellers har jeg en Netgear usbadapter, til dette bruker jeg ndiswrapper, en implentasjon av en av driverapiene til microsoft.

Endret av memox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...