Gå til innhold

Video Capture Problemer


Anbefalte innlegg

Etter å ha installert XP SP2 kan jeg ikke lenger kjøre video capture fra
mitt Canon MV20i kamera.

Jeg har prøvd både Studio 8, MS MovieMaker 2.1, Ulead Video Studio 7.

Filmen spiller helt strøkent på kameraet, men blir det bare piksler på
skjermen, og bilde rører seg ikke. Dersom jeg prøver å kjøre capture
til MPEG2 sier studiu 8 kan den ikke kan åpne filen etter at capture
er ferdig.

Flere stedet på nettet skriver om mye av det samme tullet etter å installert XP SP2, men det kan jo være noen kloke hoder i Norge som har løst problemet.

Ned-gradere til SP1 er ikke noe valg.. :no:

Noen tips?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp instalert sp2 og deretter prøvd capture fra canon mv700, og det gikk helt problemfritt. Hva som gjør at det ikke går hos dere er ikke godt å si, men jeg har et forslag: Gå inn på windows sikkerhets-senter( lille røde ikonet nederst til høyre), gå til arkfanen avansert og se om 1394 tilkoblingen er beskyttet med brannmur, hvis den er det så fjern den. Gå også til enhetsbehandling og deaktiver enheten 1394 nettverkskort og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat samme problemet tidligere, alt virket fint på den første maskinen jeg hadde, men etter å ha bygget ny maskin så fikk jeg ikke til capture, det ble akkurat som i eksempelet over. Siden dette skjedde etter å ha byttet pc, så trodde jeg selvsagt at det var noe med maskinen, men etter å ha plagdes i lang tid så viste det seg å være DV-utgangen på kameraet som var dårlig, så løsningen ble å kjøpe nytt kamera. Hvis dere har tilgang til et annet kamera, så kan dere jo prøve, bare for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Tror ikke det kan være codec. Har tidligere hatt masse av disse installert uten at det har påvirket capture.

 

Tror heller ikke at det er dv-utgangen på kameraet som ragnic foreslår. Ville vært utrolig tilfeldig at den skulle gå i stykker akkurat ved skifte av pc/operativsystem.

 

Men skal prøve capture fra min bærbare i kveld, for sikkerhets skyld.

 

I og med vi har det samme problemet så tyder det jo på at det må være driver, innstilling eller noe lignende.

 

Glenn, har du gjort noen andre endringer? F.eks. skiftet firewire kabel? Jeg har skiftet fra 4-pin <-> 4-pin til 4-pin <-> 6-pin.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det så enkelt at du kjører bare opp i Sikkermodus, logger på som Administrator og kopierer over fila i drivers. Restart og alt ok? Prøvde dette i forrige uke i vanlig modus uten at jeg fikk stoppa denne innebygde sikkerheten om å skrive over systemfiler.

Hjem og teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...