Hetland Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 har netopp fått inn fiber fra lyse, men problemet mitt er at når jeg er koblet til via en switch og broren min kobler seg til den samme switchen, så får ikke han internet og jeg får "IP-adressekonflikt", og motsatt hvis han har internet og jeg setter i internett kabelen min, så får ikke jeg internet
oyvindg Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Du har sikkert fått fast ip eller? Da trenger du i tilfelle en router før switsjen...
Hetland Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 ja, fast IP, så jeg trenger en router før switchen?
oyvindg Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Riktig. Ellers får du ikke delt linja på fler maskiner f.eks en sånn... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115433&cks=SER
oyvindg Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Hvis du ikke skal ha fler enn fire maskiner, så trenger du ikke switsjen heller da
matley Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Det stemmer. En ip-adresse kan ikke deles på flere maskiner. Denne ip-adressen må legges inn i en router som igjen deler ut "egne" ip-er til maskinene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå