Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs forbindelse med DLINK DI-624


Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg en DLINK DI-624 som skal brukes til to bærbare maskiner til blant annet deling av internett. Nettverkskortene jeg bruker er DLINK DWL-G650, men så har jeg et problem: Jeg får ikke til den trådløse forbindelsen, det står bare "begrenset eller ingen forbindelse". Jeg har prøvd å koble opp med kabel og det fungerer helt greit. Jeg har winXP SP2 og nextgentel ADSL

 

Er det noen som har et tips om oppsett som vil fungere?

 

Hvordan skal jeg konfiguere nettverket for å få det til å fungere optimalt, både trådløst og med kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme router. Den første jeg hadde fungerte i ca. 2 ukers tid før signalstyrken ble helt rævva og fikk en ny på garanti.

Det er en del som har hatt problemer med signalstyrken på nettopp denne routeren.

 

Har du prøvd å ha pcen med det trådløse nettverkskortet helt intill routeren og sjekket signalstyrken?

Lenke til kommentar

Fungerte den bra etter p åda?

Den nye fungerer bra ja... :)

Med den første hadde jeg ca 20% signalstyrke, mens på den nye er det nå ca 90% så det var uten tvil routeren som var problemet.

 

 

Anbefaler deg å oppdatere firmware og prøv ut alle kanalene (er vel 13 forskjellige på 624).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...