Gå til innhold

Dell Axim og engelsk Windows Mobile 2003


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med "skriftgjenkjenning" mener du pennen og "håndskrift"?

 

Så det betyr at jeg må bruke "tastaturet" og enten spesialtegn eller egen programvare for å skrive normal norsk...?

 

Hvorfor er det sånn?

 

 

Hvilke PDA'er selges med norsk Windows? (Les: Hvilke er bra, og hvor selger disse?) Og hvordan er en "norsk PDA" mot en stasjonær med engelsk Windows med tanke på synkronisering?

Lenke til kommentar

Skriftgjennkjenning er fullt mulig å bruke jo. ØÆÅ er dog veldig vanskelig å få til synes jeg, så jeg foretrekker soft-tastaturet istedet. Men jeg vet om de som bruker skrifgjennkjenning uten problemer, selv ÆØÅ.

 

Du kan laste ned norsk layout på tastaturet her:

http://www.epocket.no/keyboard/index.html

Bare husk å ta en softreset etterpå.

 

Det finnes ingen norsk Windows Mobile versjon, og det kommer ikke i nærmeste fremtid heller, du kan få tysk eller spansk hvis du ønsker :cry:

Lenke til kommentar

TopDog: Jeg regner med du tenker på den block recogniser funksjonen (grafitti). Den går an å bruke ja (du må skrive bokstav for bokstav) . Men skriftgjenkjenning (som kjenner igjen hele ord/setninger fungerer ikke å bruke på norsk ganske enkelt fordi den kjenner igjen ordene ved hjelp av en ordliste, og den ordlisten er på engelsk noe som fører til at de fleste ord blir feil "oversatt".

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...