ZeZar is BACK Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 vet at dette er CS forum, og VET at Vegas har lite med CS å gjøre. M e n det er endel Fragmovie creators her, og derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre her, siden Vegas blir brukt til CS film laging. Hva er fordelene med 5.0? Er det bedre?
Hellslayer Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 What's new in version 5.0 Video -3D track motion and more flexible compositing model. -Keyframeable Bézier masking. -Macromedia Flash (.swf) format importing. (ActionScript, motion video, and audio are not supported.) -Transition progress envelopes. -Improved MPEG-2 rendering, including two-pass encoding, 4:2:2 sampling, and transport streams. Audio -Support for control surfaces including the Mackie Control Universal. -Envelope automation recording. -Envelope point thinning. -Improved punch-in recording with automatic input monitoring. -Improved audio time stretching. -ACID loop support on the timeline. -ACID time stretching for ACIDized loops. -Support for 5.1-channel audio plug-ins on the master bus. -Film-style 5.1 surround panning. -Downmix monitoring so you can test your 5.1 surround project in different listening environments. -Pre/post volume for busses routed to hardware outputs. -Bus-to-bus routing. Workflow -Enhanced interface, including Windows XP theme support. -Multiple docking windows. -User configurable window layout. -Customizable keyboard shortcuts. -Subclip creation. -Real-time audio/video event reverse. -You can now drag the edit cursor to change its position in the timeline and Trimmer window when the Allow edit cursor to be dragged check box on the General tab of the Preferences dialog is selected. -A marker tool that you can use to move or delete multiple selected markers. -Automation recording for track envelopes and keyframes. -Audio volume/opacity event envelope changes are applied to all selected events. -Networked rendering. -Enhanced application scripting. Hardware -Sony DSR-DU1 and DSR-DR1000 video disk recorder support. -J-H3 support with 3:2 pulldown removal. Workspace Customization -You can now have multiple floating sets of docked windows. -You can save and recall up to ten window layouts. -You can use the Display tab in the Preferences dialog to adjust the default track colors, icon color saturation, and icon tinting. Det eneste som er verd legge merke til er vel egentlig muligheten for å skape 3D stuff...
A.J Green Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Ja, copy paste er en fin ting. Jeg har prøvd begge to og er mest fornøyd med 4'ern.
Hellslayer Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Personlig merker jeg ikke så stor forkjell mellom vegsa 4.0 og 5.0. Brukergrensesnittene er nesten helt identiske med hverandre, så du vil ikke merke noen stor forandring. Nå bruker jeg bare 5.0 og er fornøyd med det.
A.J Green Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 5ern er ikke noe dårligere, men nå har jeg blitt litt vant til 4'ern og da syntes jeg 5'ern var litt annerledes og dermed litt dårligre
Trygve Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Er det noen plass å laste ned trail av programmet?
A.J Green Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 (endret) Video Vegas 4 Video Vegas 5 På 5'ern må du regge deg og masse mas. på 4'ern slipper du dette. Endret 3. november 2004 av ericthelord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå