Gå til innhold

Kjøpe filtre i Norge?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe endel filtere (Cokin P serie blandt annet) og har funnet pris hos Adorama på 166$ inkl frakt. Men er det noen som vet om sjapper i Norge hvor man kan få tilsvarende billige filtersett o.l.?

 

Skal blandt annet også ha et polafilter 77mm - et Sunpak sirkulært koster 40$ - Noen som har sett priser på tilsvarende filter ned i under 300,- i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk tak i et 52mm Cokin sirkulært pola filter til 320,- hos Elite foto i Flekkefjord. De solge tilsvarende filtre fra henholdsvis Hoya og Hama også, da til en billigere penge. Men å finne disse filterene (tenker da spesielt på Cokin filtre) til under 300,- her i Norge vil jeg tro er vanskelig. Og siden du skal ha dem i en større dimensjon enn det jeg kjøpte må du nok regne med en mye høyere pris.

Etter den digitale fotorevolusjon er det blitt en viss nedgang i etterspørselen på filtre (noe de bekreftet hos Elite i flekkefjord). Jeg vil tro at flere butikker har så og si bare stuet bort en haug med filtre på bakrommet, og glemt dem der. Var jeg deg ville jeg tatt meg en runde hos diverse fotobutikker der du bor og undersøke litt. Er du heldig vil du få ganske gode avslag på prisen siden de rett og slett ikke får solgt noe særlig av filtre nå om dagen.

 

 

-Peter-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...