Gå til innhold

XP treg i oppstart


Anbefalte innlegg

Har nettopp lagt inn Windows XP på maskinen.

Ikke lagt til noe (bortsett fra drivere til nettverkskort).

 

Når jeg kommer inn i windows kan jeg ikke gjøre noe i litt over ett minutt. Jeg kan åpne explorer og rote rundt, men alt av programmer låser seg bare til ventetiden er over.

Maskinen har vært sånn en liten stund nå før jeg formaterte. Jeg trodde det hadde noe med Norton Antivirus å gjøre, så jeg prøvde å fjerne det, men endte opp med at jeg måtte formatere og legge inn windows på nytt.

 

Det rare er at maskinen ikke ser ut til å jobbe heller. Den tar liksom bare en liten pause før den skal sette i gang for fullt.. :dontgetit:

 

Så nå sitter jeg her med en clean windows XP og må vente i over ett minutt før jeg kan åpne internett-exploreren.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjelpe. Det er veldig frustrerende.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen nettverksforespørsel blir behandlet før etter minst 30 sec når XP startes.

Because Win venter på ip adresse, men hvis PCèn ikke er koblet til server\router får den ingen ip adresse.

Du må tilegne Win en fast ip adresse: setting/Control Panel/Network And Internet Connection/Network Connection/LAN Connection og så på properties.

IP bør startes med: 192.168 f.eks 192.168.1.50

Klikk så på "Subnet Mask" boksen, og den fylles automatisk

Hvis du har DSL kobling, så kan du while your at it klikke bort Internet Protocol, dette hindrer oppkoblingen din for å svikte på nett. ;)

Lenke til kommentar
IP bør startes med: 192.168              f.eks 192.168.1.50

Klikk så på "Subnet Mask" boksen,  og den fylles automatisk

 

Tja. Dersom man er koblet til et DSL-modem f.eks., så er det ikke så lurt å sette en fast IP til 192.168.*.*. Blir litt vanskelig å få en offentlig IP-adresse da :ermm:

 

Hvis du har DSL kobling, så kan du while your at it klikke bort Internet Protocol, dette hindrer oppkoblingen din for å svikte på nett.  ;)

 

At det var sa du? Du mener internettilkoblingen vil fungere bedre uten denne plagsomme TCP/IP greia? :roll:

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Det var vel mer før dette var tilfelle, men sikkert kommet noen win updates som fikser dette.

Er uansett ikke noe point å ha den på ;)

Okey, mulig jeg har misforstått hva man mener her, men kan du forklare meg hvordan du har tenkt å få en internettilkobling til å fungere uten TCP/IP? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det var vel mer før dette var tilfelle, men sikkert kommet noen win updates som fikser dette.

Er uansett ikke noe point å ha den på  ;)

Okey, mulig jeg har misforstått hva man mener her, men kan du forklare meg hvordan du har tenkt å få en internettilkobling til å fungere uten TCP/IP? :dontgetit:

Oisann.. det var nok "Qos Packet Scheduler" jeg tengte på :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...