Gå til innhold

ATX-version på Abit IC7 Max3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du PCB-revisjon (ser ingen melding om endringer på abit-siden)?

ATX er formfaktor på hovedkort og PSU, og den endres ikke uten varsel så langt jeg vet ( kunne vært lengre ;) ) - ang. festehull for hk til kabinettet, så har jeg aldri opplevd avvik der - har du et "udda"/ ukurant kabinett, eller hva er problemet?

Skrevet (endret)

hehe, det er jammen et spenstig prosjekt!

Forslag: ta ganske enkelt ei standard ATX-bunnplate fra et ATX-kabinett og sett merke for hvert hull i "prosjekt-plata" - btw. 'bakplate' er plata med In/Out-kontakter (In/Out-shield) for enhetene man kobler til bak på PC'n.

edit: PCB-revisjon er endringer/ oppdatering av f.eks. south bridge (lyd-chip etc.)/ feilretting på hk-modellen, men store nok til at endringene får effekt først etter en Bios oppdatering på nye utgivelser av samme modell.

Endret av tjaa
Skrevet
Forslag: ta ganske enkelt ei standard ATX-bunnplate fra et ATX-kabinett og sett merke for hvert hull i "prosjekt-plata" - btw. 'bakplate' er plata med In/Out-kontakter (In/Out-shield) for enhetene man kobler til bak på PC'n.

Ser ikke helt hvorfor jeg skal gjøre det, men nå er uansett problemet løst ;)

Skrevet
Ser ikke helt hvorfor jeg skal gjøre det, men nå er uansett problemet løst ;)

flott :) - eh, siden du lurte på (slik jeg oppfatta tema) avvik i standard, så er det umulig å bomme med mitt forslag...

uansett, det blir interessant å følge prosjektet til ferdig resultat inkl. vurdering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...